Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Η οργάνωση του χώρου των προσχολικών προγραμμάτων σε κέντρα ενδιαφέροντος. Θεωρητική και ερευνητική προσέγγιση

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Καρπουτζίδου, Θεανώ el
dc.date.accessioned 2014-07-29T12:17:03Z
dc.date.available 2014-07-29T12:17:03Z
dc.date.issued 2014-07-29
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/958
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οργάνωση χώρου el
dc.subject Προσχολικά προγράμματα el
dc.subject Κέντρα ενδιαφέροντος el
dc.title Η οργάνωση του χώρου των προσχολικών προγραμμάτων σε κέντρα ενδιαφέροντος. Θεωρητική και ερευνητική προσέγγιση el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Χώρος (Αρχιτεκτονική) el
heal.classification Σχολικά κτίρια el
heal.classification Εκπαίδευση, Προσχολική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2013
heal.abstract Ο σχολικός χώρος, και ειδικότερα ο χώρος του προσχολικού προγράμματος, δεν αποτελεί απλά το υλικό περιβάλλον που φιλοξενεί την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά με τη δυναμική που αναπτύσσεται ανάμεσα σε αυτόν και τους χρήστες του, αναδεικνύεται ως σημαντικός παράγοντας των διαδικασιών αγωγής. Προκειμένου, ωστόσο, ο χώρος να εκπληρώσει αυτή τη λειτουργία του και να συμβάλει στη βελτίωση της μαθητικής ζωής και στην αύξηση των επιδόσεων, θα πρέπει να είναι σωστά οργανωμένος. Ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης που απευθύνεται σε μικρά παιδιά, όπως το προσχολικό περιβάλλον, θα πρέπει να παρουσιάζει χαρακτηριστικά, όπως να είναι ελκυστικό, να προωθεί την αυτονομία τους και να τα προκαλεί σε δραστηριότητες π ου υποστηρίζουν τη φυσική, τη νοητική και την κοινωνική τους ανάπτυξη. Ο στόχος αυτός, επιτυγχάνεται, ανάμεσα στα άλλα και με τη δημιουργία διαφορετικών κέντρων ενδιαφέροντος στις αίθουσες των τμημάτων, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών. Η θεώρηση του χώρου και της σωστής οργάνωσής του, από τους ειδικούς ως σημαντικού παράγοντα για την παιδαγωγική διαδικασία και την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, δημιουργεί την ανάγκη για διεξαγωγή ερευνών πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα. Με την παρούσα εργασία προσεγγίζονται οι σύγχρονες τάσεις για την αξιοποίηση του χώρου του προσχολικού προγράμματος, ως πεδίο αγωγής και η οργάνωση του χώρου σε κέντρα ενδιαφέροντος. Στο εμπειρικό μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της μελέτης περίπτωσης που έλαβε χώρα σε ένα προσχολικό κέντρο του νομού Σερρών. Στόχος μας ήταν να εξετάσουμε την οργάνωση του χώρου του προσχολικού προγράμματος και συγκεκριμένα των κέντρων ενδιαφέροντος που διαθέτει κάθε τμήμα. Τέλος, διατυπώνονται προτάσεις για τη βελτίωση και την καλύτερη δυνατή οργάνωση των προσχολικών προγραμμάτων. el
heal.advisorName Ρέντζου, Κωνσταντίνα el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 99
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics