Abstract:
Κύριο κίνητρο για την εργασία μας ήταν η αγάπη μας για το μάθημα των
εικαστικών και το ενδιαφέρον μας σχετικά με το αν και πόσο τα εικαστικά παίζουν
καθοριστικό ρόλο στην προσχολική αγωγή.
Το θέμα αυτό, μας δημιούργησε συναισθήματα, σκέψεις και κοιτάζοντας κάποια
παιδικά σχέδια νιώσαμε ξεχωριστή συγκίνηση .Είναι μια εσωτερική επικοινωνία
μεταξύ του θεατή και του κόσμου του καλλιτέχνη. Μέσα από τα εικαστικά παίρνουμε
στοιχεία για την προσωπικότητα των παιδιών καθώς επίσης και πληροφορίες,
μηνύματα για τα συναισθήματα και τα ερεθίσματα τους.
Τα εικαστικά στην προσχολική αγωγή είναι θέμα άξιο έρευνας γιατί βλέποντας
ένα παιδί να ζωγραφίζει και ακούγοντας τα σχόλια που κάνει το ίδιο για το έργο του
είναι σαν να διαβάζουμε την ψυχή του και μπορούμε να κάνουμε συνειρμούς και να
φτάσουμε σε συμπεράσματα πολύ σημαντικά για τη ζωή του, κάτι που είναι αδύνατο
να ανακαλύψουμε με μια απλή συζήτηση.
Παρόλο που οι βασικές αρχές και τα βασικά καλλιτεχνικά μέσα είναι κατάλληλα,
ανεξάρτητα από την ηλικία ο βασικός οδηγός καθορισμού της καταλληλότητας μιας
δραστηριότητας, πρέπει να είναι η γνώση του δασκάλου για το αναπτυξιακό επίπεδο
του παιδιού .Επιπλέον ο δάσκαλος παίζει σημαντικό ρόλο στο να διευκολύνει τη
δημιουργική έκφραση και την ανακάλυψη.
Σκοπός μας σε αυτή τη μελέτη είναι να παρουσιάσουμε τη σοβαρότητα και την
ανάγκη του μαθήματος των εικαστικών και γενικότερα της καλλιτεχνικής αγωγής
στους παιδικούς σταθμούς.
Citation:
Σιορόκα, Κ. & Σακκά, Γ., 2009. Η εικαστική αγωγή στο Νηπιαγωγείο. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.