Abstract:
Ένας από τους βασικούς σκοπούς της Εκπαίδευσης είναι να αποκτήσουν οι μαθητές « κοινωνική συνείδηση και ( κοινωνική ) ταυτότητα » (Νόμος 1566/1985 άρθρο 1 παράγρ.1 εδάφιο β΄). Η κοινωνική όμως συνείδηση και ταυτότητα αποκτώνται προπάντων με τη βίωση κοινωνικών καταστάσεων, και κοινωνικές καταστάσεις βιώνουν οι μαθητές, όταν λειτουργούν ως μέλη σε ομάδα στο πλαίσιο της οποίας προκειμένου συνεργάζονται για να πραγματοποιήσουν κοινούς σκοπούς. Από έρευνες που έχουν διενεργηθεί έχει διαπιστωθεί ότι στις ομάδες μέσω της συνεργασίας έχουμε καλύτερα παιδαγωγικά και μαθησιακά αποτελέσματα. Οι μαθητές που λειτουργούν σε ομάδες, γίνονται υπεύθυνοι, συνεργατικοί, δημιουργικοί και οι γνώσεις που κατακτώνται είναι πιο σταθερές και ολοκληρωμένες.
Σκοπός της παρούσας εργασίας ακριβώς είναι η μελέτη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και η εφαρμογή της από τους εκπαιδευτικούς στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έχοντας υπόψη τα παραπάνω και αρκετά άλλα στοιχεία σχετικά με το ζήτημα της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, προσπάθησα να προσεγγίσω το θέμα θεωρητικά και εμπειρικά. Αρχικά γίνεται μια παρουσίαση σχετικά με την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, την εξέλιξή της καθώς και τα χαρακτηριστικά της. Στη συνέχεια ακολουθεί μια εμπειρική προσέγγιση σχετικά με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Τέλος εξάγονται συμπεράσματα.