Abstract:
Το παιδί προσχολικής ηλικίας – 3 έως 5 ετών - είναι σε θέση να ικανοποιήσει πολλές
από τις βασικές του ανάγκες. Μπορεί να πλύνει τα χέρια του, να βουρτσίσει τα δόντια
του, να βγάλει τα ρούχα του και να φάει. Πιθανόν επίσης να είναι ικανό να πηγαίνει
στην τουαλέτα μόνο του. Αυτές οι νέες του ικανότητες θα πρέπει να ενθαρρύνονται
και να επικροτούνται.
Τα παιδιά αυτής της ηλικίας αρχίζουν να δημιουργούν φιλίες και να παίζουν στα
πλαίσια μιας ομάδας, επικοινωνώντας με τα άλλα παιδιά. Έχουν ανάγκη
ισορροπημένης κατανομής του χρόνου τους ανάμεσα σε ήρεμες δραστηριότητες,
δραστηριότητες υψηλότερης έντασης, ομαδικού και ανεξάρτητου παιχνιδιού.
Ακόμα, μαθαίνουν μέσα από το χειρισμό των αντικειμένων, για αυτό ο
βρεφονηπιακός σταθμός θα πρέπει να έχει πολλά παιχνίδια, τα οποία να μπορούν
να χρησιμοποιηθούν ποικιλοτρόπως, ώστε να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν όσο
δυνατόν περισσότερα για τον περιβάλλοντα κόσμο. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας
δείχνουν ενδιαφέρον για τα χρώματα, τα σχήματα και τους αριθμούς. Έτσι, όποιος
αναλάβει τη φροντίδα τους θα πρέπει να ενθαρρύνει την προτίμησή τους προς
αυτούς τους τομείς. Η μάθηση θα πρέπει να γίνεται μέσω ευχάριστου παιχνιδιού και
όχι να επιβάλλεται.
Η παρούσα εργασία έχει στόχο να ασχοληθεί με τον τρόπο, με τον οποίο τα παιδιά
προσχολικής ηλικίας, μαθαίνουν για την αισθητική αγωγή.
Αρχικά, στο πρώτο κεφάλαιο, θα παρουσιάσουμε τα βασικά στάδια ψυχοκοινωνικής
ανάπτυξης των παιδιών προσχολικής ηλικίας, προκειμένου να κατανοήσουμε το
στάδιο της ανάπτυξης τους, ούτως ώστε να γνωρίζουμε τι είναι σε θέση τα παιδιά
αυτά να καταλάβουν και να πράξουν και στη συνέχεια θα αναφερθούμε σε διάφορες
δραστηριότητες, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια του μαθήματος
αισθητικής αγωγής.
Citation:
Μάντζιου, Μ., 2009. Προσχολική ηλικία και αισθητική αγωγή. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.