Abstract:
Κανείς δε χρειάζεται να πει στον αναγνώστη ότι ο κόσμος αλλάζει. Αυτό είναι ολοφάνερο. Το αμετάβλητο και το μόνιμο είναι στοιχεία που απέχουν πολύ από το σύγχρονο τρόπο σκέψης, σε οποιοδήποτε τομέα κι αν αυτή αναφέρεται – ιατρική, οικονομία, πολιτική, θρησκεία. Βέβαια, η αλλαγή πάντα συμβάδιζε με τα ανθρώπινα βήματα, αλλά τα τελευταία χρόνια ο ρυθμός της επιταχύνεται ραγδαία. Ειδικά στον επιχειρησιακό χώρο, η αλλαγή αυτή είναι τόσο δυνατή, ώστε να γεννάει αρχές και νέα επαγγέλματα, μέσα από μία διαδικασία η οποία πλέον θεωρείται "κλειδί" στο χώρο της: την καινοτομία. Η καινοτομία για μία επιχείρηση είναι ότι η τροφή για έναν άνθρωπο. Από τη στιγμή που θα γεννηθεί ο άνθρωπος, θα αρχίσει να αναπτύσσεται. Όμως έτσι και σταματήσει τη συνεχή αυτή ανανέωση με φαγητό θα αρχίσει να αρρωσταίνει, να χάνει δυνάμεις και στο τέλος θα πεθάνει. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και με την επιχείρηση, μόνο που ενώ στην πρώτη περίπτωση ο εφοδιασμός με τροφή γίνεται σχεδόν αυτόματα, στην περίπτωση της επιχείρησης χρειάζεται να συνειδητοποιήσουν τα στελέχη τη σημασία της και να θέσουν σε λειτουργία την εμπειρία και τη δημιουργικότητά τους για να συνεχίσει η επιχείρηση να αναπτύσσεται.
Πέρα από τα παραπάνω αυτό που με ώθησε να ασχοληθώ με το θέμα ήταν η συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας να αλλάξει η πορεία του κύκλου ζωής ενός προϊόντος. Ως γνωστό, ο κύκλος αυτός αποτελείται από τρεις φάσεις: την ανάπτυξη, τον κορεσμό και την πτώση.