Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Οι μανέδες στον μεσοπόλεμο: «Αιτίες απόρριψης και αναφορές στον Τύπο»

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Τσόγκας, Γεώργιος el
dc.date.accessioned 2018-06-15T11:22:27Z
dc.date.available 2018-06-15T11:22:27Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/9048
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Μανές el
dc.subject Τύπος el
dc.subject Μεσοπόλεμος el
dc.subject Λογοκρισία el
dc.title Οι μανέδες στον μεσοπόλεμο: «Αιτίες απόρριψης και αναφορές στον Τύπο» el
heal.type bachelorThesis el
heal.classification Λαϊκή Μουσική-Μεσοπόλεμος el
heal.classification Παραδοσιακή μουσική-Μεσοπόλεμος
heal.language el el
heal.access free el
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2018-05-17
heal.bibliographicCitation Τσόγκας, Γ., 2018. Οι μανέδες στον μεσοπόλεμο: «Αιτίες απόρριψης και αναφορές στον Τύπο». Πτυχιακή εργασία. Άρτα.ΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής el
heal.abstract Το θέμα της εργασίας είναι το είδος τραγουδιού «μανές» στο χρονικό διάστημα του μεσοπολέμου, μέσα από την προσέγγιση του Τύπου και της τρέχουσας αρθρογραφίας. Επιχειρείται η κατηγοριοποίηση των χαρακτηρισμών και των απόψεων, μέχρι την εν τέλει απόρριψη και την τοποθέτηση τους στο πεδίο της παρέκκλισης από τον εθνικό πολιτισμό. Ο δρόμος που πλέον ακολουθείται οδηγεί αναπόφευκτα σε μια εκτεταμένη πολεμική του Τύπου της εποχής. Σαν συνέπεια σήμανε το τέλος του μανέ στην δισκογραφία, καταδιωκόμενος πλέον από την μεταξική λογοκρισία δίπλα σε άλλα τραγούδια της εποχής. Το αρνητικό στερεότυπο που δημιουργεί ο Τύπος, βρίσκει τώρα έδαφος. Αξιοποιούνται οι νομικές αποφάσεις και δραστηριοποιείται η κατασταλτική κρατική μηχανή. Το καθεστώς του Ιωάννη Μεταξά έχει δομήσει την στρατηγική του γύρω από το ιδεολόγημα του «Γ΄ Ελληνικού Πολιτισμού». Οι μανέδες, μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο, θα χαρακτηριστούν ως πολιτιστική ρυπογόνα εστία, που μεταδίδει στην «Άριστη» Ελλάδα, την κατώτερη πολιτισμικά ανατολίτικη αίσθηση, απορρίπτοντας την καλλιτεχνική αξία τους. Ανάγεται το είδος στον μέγιστο διαφθορέα ήθους του ευρύτερου κοινωνικού σώματος και προπάντων των λαϊκών στρωμάτων. Η κατασκευασμένη και επιλεκτική «ελληνικότητα» που κινείται προς την εξίσου κατασκευασμένη «Ευρώπη», θέτει σκληρές παραμέτρους. Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών, μένει η λογικότατη δυσκολία, όχι μόνο προς την εξέλιξη αλλά και την απλή αναπαραγωγή του μανέ. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε ακόμα και για την βιαιότατη διακοπή της μακράς πορείας των μανέδων, παρά την όποια ενέργεια και δημοτικότητα διατηρούσαν στα χρόνια της δημιουργίας τους. Το ρεμπέτικο τραγούδι με βάση τα νέα δεδομένα, θα ακολουθήσει ευέλικτα μια καινούργια ατμόσφαιρα στην επόμενη περίοδο, όμως θα παρατήσει σχεδόν οριστικά τα αποβληθέντα στοιχεία. Εντός της νομιμότητας το ρεμπέτικο συνεχίζει χωρίς τους μανέδες, αφού το έδαφος της ελεύθερης δημιουργίας και της συγκρότησης των στοιχείων της πολυποίκιλης προσωπογραφίας του, θα αποτελέσουν στο νεοελληνικό πολιτιστικό πεδίο, για αρκετούς χρόνους, ένα μακρινό παρελθόν. el
heal.abstract The subject of this senior thesis is the style of song "manes" in the interwar period, through the press and current journalism approach. In this project is attempted the categorization of the characterization and opinions until the final rejecting and placing them into the field of deviation from the national culture. The way that is being followed now inevitably leads to an extensive war from the press of that time. As a consequence came the end of “manes” and other songs of that period, in the field of discography since is being chased now by the censorship of Metaxas dictatorship. The negative stereotype that is created by the press started to work. The law enforcement is being exploited and the repressive state machine is operating. John Metaxas ‘s system status has structured his strategy around the ideology fiction of "3rd Hellenic Civilization". The “manes”, within this context, will be characterized as a cultural polluting center that transmits to "Excellent" Greece the inferior cultural oriental sense, rejecting their artistic value. This style of song, is being characterized as the greatest moral corruption for the wider social body and specially for the popular strata. The constructed and selective "Greekness" that moves towards the equally constructed "Europe" sets hard parameters. As a result of all these, the logical difficulty lies not only in the evolution but also in the simple reproduction of the “manes”. We could even talk about the violent interruption of the long history of “manes”, despite any energy and popularity they held in the years of their creation. The “Rebetiko” Song, based on the new data, will flexibly follow a new atmosphere in the next period, but it will almost permanently abandon the data that has been expelled. Within the legitimacy, the “rebetiko” continues without the “manes”, since the territory of free creation and the constitution of the elements of its diverse portrait will, for many years, constitute a distant past in the modern Greek cultural field. en
heal.advisorName Σκουλίδας, Ηλίας el
heal.committeeMemberName Ανδρίκος, Νίκος el
heal.committeeMemberName Παπαδάκη, Ειρήνη el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής el
heal.academicPublisherID teiep el
heal.numberOfPages 105 el
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics