Abstract:
Τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των εργαζόμενων μητέρων έχει αυξηθεί
σε μεγάλο βαθμό , με αποτέλεσμα την αυξανόμενη εγγραφή των βρεφών και των
νηπίων σε κέντρα προσχολικής αγωγής. Η μετάβαση του παιδιού από το περιβάλλον
της οικογένειας στο προσχολικό κέντρο είναι μια μεγάλη αλλαγή στη ζωή του
παιδιού. Σκοπός, της συγγραφής αυτής της εργασίας είναι η ενημέρωση των
αναγνωστών για τη μετάβαση και την ένταξη του παιδιού στον κόσμο της
προσχολικής αγωγής. Η εργασία αυτή ξεκινά με την ανάπτυξη της προσχολικής
αγωγής στον ελλαδικό χώρο και επικεντρώνεται στη μετάβαση του παιδιού στο
προσχολικό κέντρο. Στη συνέχεια, αναφερόμαστε στη σχέση οικογένειας- παιδιού
και στο ρόλο που καλείται να παίξει η οικογένεια και ο παιδαγωγός στις διαδικασία
προσαρμογής και ένταξης του παιδιού, στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσει,
αλλά και στην αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών.Επίσης, μπορούμε να
ενημερωθούμε για την ένταξη των αλλοδαπών παιδιών στην χώρα μας, αλλά και το
κλίμα συνεργασίας που πρέπει να υπάρχει μεταξύ γονιών και παιδαγωγών. Τέλος,
μέσα από την εργασία συμπεραίνουμε ότι η μεταβατική αυτή περίοδος είναι ένα
μεγάλο βήμα για το παιδί, αλλά με τη βοήθεια της οικογένειας του αλλά και των
παιδαγωγών, τα παιδιά μπορούν να ενταχθούν χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα
στον ψυχικό τους κόσμο.
Citation:
Καραγιώτη, Α.-Μ., 2009. Η ένταξη του παιδιού στο προσχολικό κέντρο. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.