Abstract:
Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να διερευνήσει την στρατηγική ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και πως επηρεάζεται η απόδοση αυτής, παραθέτοντας παράδειγμα από τις επιχειρήσεις της Ελλάδας.
Για τον σκοπό αυτό έχει γίνει χρήση, περαιτέρω μελέτη και επεξεργασία δεδομένων από πηγές Internet και βιβλιογραφίας για να αποσαφηνιστεί η έννοια και η χρήση της στρατηγικής ανάλυσης και το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, από τι αποτελείται και πως αναλύεται με σκοπό την μεγιστοποίηση της απόδοσης της επιχείρησης.
Η εργασία αυτή αποτελείται από πέντε κεφάλαια μέσα στα οποία εξετάζονται όλα τα παραπάνω καταλήγοντας στο συμπέρασμα της σημαντικότητας της Στρατηγικής ανάλυσης, ως κομμάτι της οργάνωσης και διοίκησης των επιχειρήσεων, του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης στην επιτυχία και στην αποδοτικότητα του οικονομικού οργανισμού.
Στο πρώτο κεφάλαιο εξετάζονται γενικότερα οι έννοιες της στρατηγικής, της στρατηγικής ανάλυσης και το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης.
Έχοντας διασαφηνίσει τις παραπάνω έννοιες ακολουθεί το δεύτερο κεφάλαιο όπου αναλύεται η θεωρία των πόρων- ικανοτήτων και η αλυσίδα αξίας, παρατίθενται και αναλύονται μέθοδοι ανάλυσης του εσωτερικού περιβάλλοντος.
Στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζονται οι λειτουργίες του benchmarking και outsourcing και συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν.
Έπειτα στο τέταρτο κεφάλαιο γίνεται η μελέτη περίπτωση επιχειρήσεις Ελλάδας, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα την επιχείρηση Θ. Νιτσιάκος Α.Β.Ε.Ε..
Τέλος στο πέμπτο κεφάλαιο δίδονται τα συμπεράσματα τα οποία πηγάζουν από την όλη εργασία.