Show simple item record

dc.contributor.author Χριστοδούλου, Χαρούλα el
dc.date.accessioned 2018-03-16T12:01:47Z
dc.date.available 2018-03-16T12:01:47Z
dc.date.issued 2018-03-16
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/8614
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αισθητική αγωγή el
dc.subject Εικαστική Αγωγή el
dc.subject Αισθητικά Κριτήρια el
dc.title Η αισθητική αγωγή el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.classification Εκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2008
heal.bibliographicCitation Χριστοδούλου, Χ., 2008. Η αισθητική αγωγή. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.abstract Η μελέτη αυτή ασχολείται με τον πολυσήμαντο ρόλο της αισθητική αγωγής και ειδικότερα την εικαστική αγωγή η οποία αποτελεί σημαντικό τμήμα της και συμβάλλει σημαντικά στη ζωή μας και ειδικότερα στα πρώτα στάδια ανάπτυξης του μικρού παιδιού. Στη γενική προσπάθεια που καταβάλλεται τον τελευταίο καιρό για αναβάθμιση του μαθήματος, τόσο από την πλευρά της πολιτείας όσο και από την πλευρά του καλλιτεχνικού χώρου ας θεωρηθεί ότι και η εργασία αυτή προσθέτει τη δική του συνεισφορά. Στο πρώτο μέρος της παρουσίασης θα εστιάσουμε στην αισθητική αγωγή η οποία στα σύγχρονα παιδαγωγικά συστήματα που στηρίζονται σε σωστές ψυχολογικές βάσεις θεωρείται σαν ένας από τους κυριότερους παράγοντες για την επιτυχία των στόχων της αγωγής. Είναι φανερό πως η αισθητική ανάπτυξη του ατόμου συνδέεται στενά με τη σωματική του υγεία, την αρτιμέλεια και την ρώμη του. Η αισθητική αγωγή εξανθρωπίζει το άτομο και το βοηθά να γίνει θετικό κοινωνικό μέλος. Για το ένα σκέλος της, το καθαρά αισθητικό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι καλλιεργημένο αισθητικά άτομο κινείται σε μια ανώτερη σφαίρα ψυχικής και πνευματικής ποιότητας, με πιο εκλεπτυσμένες αισθήσεις με μεγαλύτερη ψυχική και πνευματική αυτάρκεια, με μεγαλύτερο σεβασμό της αυτονομίας και των δικαιωμάτων των άλλων ατόμων. Στο δεύτερο μέρος θα ασχοληθούμε με τη σημασία της εικαστικής αγωγής και δημιουργίας στο σχολικό χώρο. Ιδιαίτερα στους καιρούς μας, που η εικόνα ασκεί βαθιά επίδραση στη νοημοσύνη του παιδιού, μια και έχει εισβάλει στη ζωή μας με χίλιους δυο καινούργιους τρόπους (φωτογραφία, κινηματογράφος, τηλεόραση κ.α.), η εικαστική αγωγή κρίνεται απαραίτητη σαν αναπόσπαστο μέρος της ολικής παιδείας, που στοχεύει στη δημιουργία ενός ολόπλευρα καλλιεργημένου και ολοκληρωμένου σύγχρονου ανθρώπου. Παράλληλα η εικαστική έκφραση, είναι ένα καθοριστικό μέσο ανθρώπινης επικοινωνίας, μια που η γλώσσα της είναι διεθνής, μια γλώσσα οπτική με παγκόσμια αναγνωρίσιμους χαρακτήρες. Τέλος, στο τελευταίο μέρος της παρουσίασης αυτής γίνεται αναφορά στη συνάντηση των παιδιών με την τέχνη και τον τρόπο αντιλαμβάνονται, αντιμετωπίζουν και προσεγγίζουν ένα έργο τέχνης. Το έργο τέχνης τα ενδιαφέρει στο βαθμό που έχει κάτι να τους πει και αυτό που έχει να τους πει δεν είναι τίποτε άλλο πέραν αυτού που λέει το ίδιο το πράγμα του οποίου το έργο είναι η εικόνα. Η στάση αυτή των παιδιών απέναντι στα έργα τέχνης αντανακλά, την παραδοσιακή αντίληψη περί καλλιτεχνικής αναπαράστασης, η οποία προϋποθέτει αφενός μία οντολογική διάκριση ανάμεσα σε πραγματικό και φανταστικό κόσμο. el
heal.advisorName Παπασπύρος, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 56
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics