Abstract:
Όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με το θέμα, το εικονογραφημένο βιβλίο στην
προσχολική ηλικία, ήξερα ότι θα μου δινόταν η ευκαιρία να ασχοληθώ με ένα θέμα,
το οποίο μου ήταν σχεδόν άγνωστο. Διαπίστωσα τότε, με μεγάλη μου έκπληξη ότι το
θέμα ήταν εντελώς παραμελημένο. Δεν έλλειπαν μόνο οι σχετικές έρευνες -σύνηθες
φαινόμενο για την Ελληνική πραγματικότητα –αλλά η βιβλιογραφική φτώχεια ήταν
τέτοιου μεγέθους, ώστε ακόμα και οι περισσότερες από τις καλούμενες «μεγάλες
εγκυκλοπαίδειες» αγνοούσαν το θέμα. Με εξαίρεση μια σχετικά μικρή μονογραφία
του Αντώνη Μπενέκου, οι αναφορές στο θέμα ήταν λίγες και αποσπασματικές.
Ακόμη και στα συγγράμματα της «Παιδικής Λογοτεχνίας», η οποία τα τελευταία
χρόνια γνώρισε αλματώδη άνθιση, η αναφορά σε ειδικά θέματα του
εικονογραφημένου βιβλίου ήταν ελάχιστη. Το γεγονός αυτό μας οδήγησε στην ξένη
βιβλιογραφία και στη διαπίστωση ότι στις αναπτυγμένες χώρες και πλούσια
βιβλιογραφία υπήρχε και αρκετές έρευνες είχαν γίνει. Όσο προχωρούσε η έρευνα μου
σε συνεργασία με τον επιβλέπων καθηγητή μου, τόσο αυξανόταν και το ενδιαφέρον
μου για διερεύνηση του θέματος .Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να επιχειρήσουμε
να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα του βαθμού της «φιλαναγνωσίας» των παιδιών
της προσχολικής ηλικίας και τις «προτιμήσεις» τους σε ότι αφορά τη σχέση εικόνας –
κειμένου, το περιεχόμενο και το είδος της εικονογράφησης σε συνδυασμό με την
ηλικία των παιδιών, και το φύλο τους.
Για να δώσουμε απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, αντλήσαμε υλικό από την
ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία προκειμένου να δώσουμε μια γενικότερη εικόνα
του θέματος που μας απασχολεί. Πιστεύουμε ότι μέσο αυτής της εργασίας εκτός του
ότι καλύψαμε το θέμα όσο καλύτερα γινόταν αποκτήσαμε γνώσεις πολύ σημαντικές,
οι οποίες θα μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι επαγγελματίες και κάποια στιγμή
και γονείς.
Να ευχαριστήσω τη μητέρα μου, για τη συμπαράστασή και την ηθική στήριξη που
μου παρέσχε κατά τη διάρκεια της φοιτητικής μου ζωής και ειδικά κατά τη διάρκεια
συγγραφής αυτής της εργασίας.
Citation:
Κωστοπούλου, Θ., 2007. Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική αγωγή. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.