Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Το παραμύθι ως μέσο διαπολιτισμικής αγωγής στον Παιδικό-Βρεφονηπιακό Σταθμό

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Κουτσοκώστα, Άννα el
dc.contributor.author Μακρή, Μαρία el
dc.contributor.author Καυκιά, Αικατερίνη el
dc.contributor.author Τριανταφύλλου, Ιφιγένεια el
dc.date.accessioned 2018-02-27T10:22:45Z
dc.date.available 2018-02-27T10:22:45Z
dc.date.issued 2018-02-27
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/8432
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παραμύθι el
dc.subject Διπολιτισμική αγωγή el
dc.subject Παιδικός σταθμός el
dc.title Το παραμύθι ως μέσο διαπολιτισμικής αγωγής στον Παιδικό-Βρεφονηπιακό Σταθμό el
heal.type bachelorThesis el
heal.classification Προσχολική Αγωγή el
heal.language el el
heal.access free el
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2018-02-27
heal.bibliographicCitation Κουτσοκώστα, Α., 2018 Το παραμύθι ως μέσο διαπολιτισμικής αγωγής στον παιδικό σταθμό. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Προσχολικής Αγωγής. el
heal.abstract Στην παρούσα μελέτη επιχειρείται μια απόπειρα να προωθήσουμε τη διαπολιτισμική αγωγή, αναδεικνύοντας το σπουδαίο ρόλο που μπορεί να παίξει στη διάπλαση του χαρακτήρα των παιδιών μέσα από το παραμύθι. Γίνεται σχολαστικά λόγος για το παραμύθι και την ιδιαίτερη σημασία του στην προσχολική ηλικία καθώς και στις αξίες της διαπολιτισμικής αγωγής που μπορούμε να προάγουμε μέσω αυτού. Αναλυτικότερα, στο κείμενο μας γίνονται εκτενέστερες αναφορές στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παραμυθιού, στην προέλευσή του, στους τρόπους διάσωσης και διάδοσής του, αλλά και στον πληρέστερο ορισμό της διαπολιτισμικής αγωγής. Επιπλέον, τονίζεται ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση είναι μια σύγχρονη προσέγγιση η οποία αντιμετωπίζει τα κοινωνικά ζητήματα αποδεχόμενη τη διαφορετικότητα σε όλες τις μορφές της. Υποστηρίζει την ισότητα και το σεβασμό προς όλους τους ανθρώπους και την ταυτόχρονη αποδοχή της διαφορετικότητας και ιδιαιτερότητας των άλλων, όποια μορφή και αν έχει αυτή. Ειδικότερα αναφέρεται στον παιδικό σταθμό και το περιβάλλον του. εκεί όπου είναι ο πλέον ιδανικός χώρος για να εγχαραχτούν και μεταλαμπαδευτούν στην προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου οι βασικές αρχές που πρεσβεύει η διαπολιτισμική εκπαίδευση. Είναι σημαντικό, από την προσχολική ακόμα ηλικία να έρχονται τα παιδιά σε επαφή με παιδαγωγικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, το παραμύθι είναι ένα σπουδαίο εργαλείο που έχει στα χέρια του ο παιδαγωγός και μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να πετύχει διάφορους διδακτικούς στόχους όπως εκείνοι που ορίζει η διαπολιτισμική εκπαίδευση. Χρησιμοποιώντας το παραμύθι ο παιδαγωγός μπορεί να περάσει στα παιδιά μηνύματα που αφορούν ενδιαφέροντα και επίκαιρα ζητήματα όπως οι ιστορικές, ατομικές και κοινωνικές αξίες, αρχές και κανόνες που διέπουν τη συμβίωση,τη συνεργασία και τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων. Εν τέλει, παρατηρούμε το σημαντικό ρόλο τον οποίο διαδραματίζει στην όλη διαδικασία ο εκπαιδευτικός ενώ παράλληλα μέσα από παραδείγματα παραμυθιών απτόμενων των θεμάτων της διαπολιτισμικής αγωγής, ερευνούμε ποικίλους κατάλληλους και διδακτικούς τρόπους για την αγωγή των παιδιών της τόσο ευαίσθητης προσχολικής ηλικίας. el
heal.abstract During our study, we attempt to promote the intercultural education through the use of fairytales. We focus on the impact that fairytales have to children during preschool age. Also, we study the values that are promoted by intercultural education. Moving on, we present the evolution of fairytale, its origin, its means of spreading, and the definition of intercultural education. Furthermore, we point out that the intercultural education is a modern approach that deals with the subject, accepting the different in all its forms. Through the intercultural education, we can support the equality and respect to all people and the acceptance of the different. To be more precise, the kindergarten is referred as the deal place for the transmission of the major values that the intercultural education presides. It is really important, for the children at preschool age to get to know the education principles of intercultural education. The fairytale is a great tool in the hands of a teacher and it can be used in order to achieve many different teaching goals, among which there ae also the goals of intercultural education. By using the fairytale as a teaching toll, the children can be taught, the historical, individual and social values and rules which are important for the cohabitation among people. Finally, we observe how important the role of the teacher throughout the educational process is, as well as the role of fairytales with intercultural values for preschool aged children. el
heal.advisorName Καινούργιου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Κανελλοπούλου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Νούσια, Αλεξάνδρα el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Προσχολικής Αγωγής el
heal.academicPublisherID teiep el
heal.numberOfPages 102 el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics