Abstract:
Το περιεχόμενο της πτυχιακής εργασίας αρχικά καταπιάνεται με την ιστορική
αναδρομή, τα αίτια που οδήγησαν στην ίδρυση προσχολικών κέντρων καθώς και την
μετέπειτα νομική διάκρισή τους σε ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου. Ακολουθεί ο ορισμός
της δομής, οργάνωσης και λειτουργίας, οι προϋποθέσεις ιδρύσεως δημοτικών και
ιδιωτικών παιδικών σταθμών, η περιγραφή και σύγκρισή τους σε αναβαθμισμένες και
υποβαθμισμένες περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ξεχωριστά για κάθε πόλη (κεφ. 2-3).
Στο τέταρτο κεφάλαιο διαπιστώνονται οι ομοιότητες κι οι διαφορές των δημοτικών
Π/Σ και των ιδιωτικών ανάμεσα στα δύο μεγαλοαστικά κέντρα, ανεξαρτήτως περιοχών, ενώ
στο πέμπτο κεφάλαιο τίθεται μια εναλλακτική πρόταση, ως προς τη δομή, οργάνωση και
λειτουργία των προσχολικών κέντρων, βασισμένη τόσο σε απόψεις παιδαγωγών και
παιδαγωγικών συστημάτων, όσο και σε προσωπικές εκτιμήσεις. Επιπλέον, τονίζεται ο ρόλος
της βρεφονηπιαγωγού ως το κυριότερο σημείο αναφοράς για τη λειτουργία ενός Π/Σ,
ανεξαρτήτως δομής, οργάνωσης και λειτουργίας του.
Τέλος, παρατίθεται παράρτημα φωτογραφικών, έντυπου κι ερευνητικού υλικού
καθώς και η βιβλιογραφία.
Citation:
Νάργου, Α. & Νικολαΐδου, Μ., 2006. Ερευνητική Προσέγγιση – Συγκριτική Μελέτη μεταξύ Ιδιωτικών και Δημοσίων Προσχολικών Κέντρων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη: εναλλακτικές προτάσεις για τη δομή, οργάνωση και λειτουργία αυτών. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας.