Ο λόγος είναι φλοϊκή (νοητική) λειτουργία και περιλαμβάνει το ιδεατό, κινητικό και αισθητηριακό μέρος για την κατανόηση και έκφραση του προφορικού και του γραπτού λόγου. Η αφασία αφορά την απώλεια μερικών ή όλων αυτών των ικανοτήτων, των συνδέσεων, των συνηθειών του προφορικού και του γραπτού λόγου που προκύπτουν εξαιτίας της καταστροφής συγκεκριμένων εγκεφαλικών περιοχών, οι οποίες είναι εξειδικευμένες για τις λειτουργίες αυτές. Συνεπώς η αφασία είναι μια διαταραχή της αναπαραγωγής ή/ και της αντίληψης του γραπτού ή προφορικού λόγου. Στην παρούσα εργασία διερευνούνται : οι διάφοροι τύποι αφασίας, η ανάδειξη του ορισμού της αφασίας και τα αίτια τα οποία προκαλούν τη διαταραχή αυτή. Εντοπίζονται λοιπόν, τα αίτια που προκαλούν τα διάφορα είδη αφασίας και αποσαφηνίζονται οι όροι των αιτιών αυτών . Επιπλέον γίνεται προσπάθεια να παρατεθούν οι μέθοδοι αξιολόγησης και παρέμβασης σε αφασικούς ασθενείς, με σκοπό να αποτελέσουν ένα οδηγό στη προσπάθεια αποκατάστασης των διαταραχών της αφασίας από λογοθεραπευτές. Στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται αναλυτικά η χρήση της Διαγνωστικής Εξέτασης της Βοστόνης για την Αφασία, ένα έγκυρο και αξιόπιστο διαγνωστικό εργαλείο ευρέως γνωστό για την αξιολόγηση της αφασίας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους κλινικούς νευρολόγους και λογοθεραπευτές να εντοπίσουν την αφασία, τον τύπο της αφασίας και το τόπο της εγκεφαλικής βλάβης, γεγονός που θα τους οδηγήσει μετέπειτα σε μια κατάλληλη και αποτελεσματική παρέμβαση. Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία αποτελείται από έξι κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την αδρή νευροανατομία των κέντρων του λόγου, μια αναφορά στα χαρακτηριστικά της γλώσσας και στις γλωσσικές διαταραχές, στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο ορισμός της αφασίας, τα αίτια πρόκλησης και η συμπτωματολογία, στο τρίτο κεφάλαιο ταξινομείται η αφασία και περιγράφονται τα κλινικά σύνδρομα της αφασίας, το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στην κλινική αξιολόγηση και διαφοροδιάγνωση της αφασίας, το πέμπτο κεφάλαιο στη θεραπευτική αποκατάσταση της αφασίας και το έκτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στη Διαγνωστική Εξέταση της Βοστόνης για την Αφασία, ένα διαγνωστικό εργαλείο ευρέως γνωστό στον κλινικό χώρο για την εγκυρότητα και αξιοπιστία του, που δίνει τη δυνατότητα στους εξεταστές να διαπιστώσουν την αφασική διαταραχή και το κλινικό σύνδρομο της αφασία και να εντοπίσουν τοπογραφικά την εγκεφαλική βλάβη.
The reason is a cortical (mental) function and includes the ideal, kinetic and sensory part for the understanding and expression of spoken and written speech. Aphasia refers to the loss of some or all of these abilities, connections, and habits of spoken and written speech that result from the destruction of specific brain areas that are specific to these functions. Thus, aphasia is a disorder of reproduction and/or of the perception of spoken and written speech. This study investigates: the different types of aphasia, the definition of aphasia and the causes that lead to this disorder. Thus, the causes of the various types of aphasia are identified, and the terms of these causes are clarified. In addition, attempts are made to outline the methods of evaluation and intervention in aphasic patients, with a view to provide a guide in the attempt to treat aphasia disorders by speech therapists. In the last chapter of the study, the use of the Boston Diagnostic Examination for Aphasia (BDEA) is presented in detail, which is a valid and reliable diagnostic tool widely known for evaluating aphasia, which also enables clinical neurologists and speech therapists to identify aphasia, the type and the area of the brain damage, which will then lead them to an appropriate and effective intervention. This dissertation consists of six chapters. The first chapter includes the gross neuroanatomy of the centers of speech, a reference to the characteristics of the language and language disorders. The second chapter presents the definition of aphasia, its causes and symptoms, while the third chapter classifies aphasia and describes the clinical syndromes of aphasia. The fourth chapter refers to the clinical evaluation and differential diagnosis of aphasia, and the fifth chapter to the therapeutic rehabilitation of aphasia. The sixth chapter presents the Boston Diagnostic Examination for Aphasia, a diagnostic tool well known in the clinical setting for its validity and reliability, which enables examiners to detect the aphasic disorder and the clinical aphasia syndrome and to localize the brain damage.