Η παρούσα εργασία, πραγματεύεται την ανάπτυξη της γλώσσας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Η μελέτη της γλώσσας, είναι ένα πεδίο τόσο παλιό όσο και καινούριο και η ανάπτυξη της είναι ένα σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι στη δυναμική εξέλιξη ενός παιδιού. Ξεκινώντας από την φυλογένεση της γλώσσας από τον homohabilis, φτάνουμε σήμερα, στην ολόπλευρη ανάπτυξή της με την κατάκτηση της φωνολογίας, της γραμματικής, της πραγματολογίας, καθώς και της σημασιολογίας. Στον δρόμο για την ολοκληρωτική κατάκτηση της όμως, υπάρχει ένα στάδιο κατά το οποίο ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι εξαιρετικά ευαίσθητος σε ερεθίσματα, η κρίσιμη περίοδος, η οποία καθορίζει τον ρυθμό και την ποιότητα της ανάπτυξης. Αν για οποιοδήποτε λόγο η γλώσσα δεν αναπτυχθεί σωστά, επαρκώς ή υπάρχουν αποκλίσεις ως προς την φυσιολογική ανάπτυξη τότε μπορούμε να μιλάμε για διαταραχές ομιλίας, οι οποίες αφορούν την εκφορά του λόγου καθώς και διαταραχές της γλωσσικής ανάπτυξης.
This paper discusses the development of language during preschool age. The study of language is a field as old as is new and its development is an important and integral part of the dynamic development of the child. Starting from the phylogeny from homo habilis, we have now come full circle in its complete development with the acquisition of phonology, grammar, pragmatics and semantics. On the road to its complete conquest, however, there is a stage in which the human brain is extremely sensitive to stimuli, the Critical Period, that determines the pace and the quality of development. If-for any reason-the language is not developed properly, sufficiently or there are deviations from normal development, then we can talk about speech disorders, which are related to speech articulation(phonation), as well as language development disorders.