Στην παρούσα πτυχιακή εργασία μελετάμε το παιχνίδι, τη φύση του, τη συμβολή του στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού με ειδικές ανάγκες, καθώς επίσης και το ρόλο του παιδαγωγού, το ρόλο του γονέα και τη συνεργασία μεταξύ τους. Η μέθοδος που χρησιμοποιήσαμε είναι η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Το παιχνίδι έχει πολύ σημαντικό ρόλο στη προσχολική ηλικία του παιδιού καθώς συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξή του. Επίσης, η οργάνωση του παιχνιδιού έχει ιδιαίτερη σημασία επειδή από αυτή εξαρτάται η αποτελεσματικότητα και η επίδρασή του στο παιδί. Επιπλέον, ο ρόλος του παιδαγωγού είναι εξίσου σημαντικός εφόσον με αυτό τον τρόπο γίνεται πιο σωστή η καθοδήγηση του παιδιού πάνω στο παιχνίδι. Τέλος, η συμμετοχή των γονέων στο παιχνίδι του παιδιού τους είναι καθοριστική στη ψυχολογία του, καθώς με αυτόν τον τρόπο το παιδί αποκτά ένα συνοδοιπόρο στο παιχνίδι ολοκληρώνοντας έτσι πιο σωστά τη διαδικασία του παιχνιδιού και ταυτόχρονα πιο ευχάριστα και πιο διασκεδαστικά.
In this thesis we study the game, it’s nature, it’s contribution to the development of the child with special needs as well as the role of the educator, the role of the parent and the cooperation between them. The method we used is the review of the bibliography. The game plays an important role in the child’s pre-school age as it contributes to it’s all-round development. Furthermore, the organization of the game is particularly important because it depends on it’s effectiveness and impact on the child. In addition, the role of the educator is equally important as makes it more accurate to guide this, the child on the game.
Finally, involvement in their child’s parental play is decisive in his phychology, as in this way the child acquires a companion in the game, finishing the game process more correctly and at the same time more enjoyable and more entertaining.