Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τη στρατηγική ανάπτυξη του τουρισμού,
μελετώντας διάφορων κατηγοριών ξενοδοχεία σε δύο πόλεις, την Καλαμάτα και τη Λευκάδα.
Στην τουριστική και ξενοδοχειακή αγορά, απαιτείται ιδιαίτερη προσέγγιση των αγοραστών. Μια
ξενοδοχειακή μονάδα αδυνατεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά την αγορά στο σύνολό της. Έτσι,
για να διακρίνει τους πελάτες που αποδέχονται εύκολα το προϊόν της και μπορεί να τους εξυπηρετήσει
καλύτερα, πρέπει να διαχωρίσει την αγορά σε τμήματα, προσδιορίζοντας τα τμήματα των πελατών,
στα οποία η επιχείρηση πρέπει να επικεντρωθεί ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους.
Στο πρώτο κεφάλαιο, θα μελετήσουμε την έννοια του τουριστικού φαινομένου, τον ορισμό του και τα
είδη του. Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, θα αναλύσουμε βασικές έννοιες της Στρατηγικής, ενώ
στο τρίτο κεφάλαιο, θα ασχοληθούμε με τις διάφορες τεχνικές μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές
επιχειρήσεις και τις πρακτικές διοίκησης.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο, θα γίνει αναφορά στη μελέτη περιπτώσεων επιχειρήσεων που
ανήκουν στον ξενοδοχειακό κλάδο, προκειμένου να διασαφηνιστεί ο τρόπος λειτουργίας τους, και
γενικότερα οι στρατηγικές μέθοδοι που χρησιμοποιούν για την ανάπτυξη και βιωσιμότητά τους.
The purpose of this paper is to present the strategic development of tourism by studying various
categories of hotels in two cities, Kalamata and Lefkada.
In the tourist and hotel market, a particular approach of buyers is required. A hotel unit is unable to
effectively serve the market as a whole. Thus, in order to distinguish customers who easily accept its
product and can serve it better, it must separate the market into segments, identifying the customer
segments, to which the business should focus to meet their needs.
In the first chapter, we will study the concept of tourism phenomenon, its definition and its species.
Then, in the second chapter, we will analyze key concepts of the Strategy, while in the third chapter,
we will deal with various marketing techniques in hotel business and management practices.
In the fourth and final chapter, we will refer to the case study of companies belonging to the hotel
industry in order to clarify their mode of operation and more generally the strategic methods they use
for their development and sustainability.