Abstract:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο συντελείται η ανάπτυξη στον γνωστικό τομέα των νηπίων, δηλαδή πως λειτουργεί και εξελίσσεται η σκέψη τους, καθώς και τον τρόπο που αναπτύσσεται η ηθική, τί θεωρούν σωστό και τί λάθος σε μια πράξη και με τι κριτήρια καταλήγουν σε αυτό το συμπέρασμα. Για να το πετύχουμε αυτό, μελετήσαμε βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις, έρευνες-μελέτες και πιο πρόσφατα άρθρα, προηγούμενων ερευνητών, όπως ο Piaget, και ο Kohlberg αλλά και νεότερων όπως ο Lourenco και ο Nagel. Έπειτα από την ερευνητική μας ανασκόπηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως, είτε πρόκειται για τη γνωστική, είτε για την ηθική ανάπτυξη τα παιδιά περνούν μέσα από στάδια ανάλογα με την ηλικία στην οποία βρίσκονται και ανάλογα με το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζουν. Βασικός παράγοντας για την ανάπτυξή τους είναι η αλληλεπίδρασή τους με ενήλικες, αλλά και με συνομήλικούς τους.