Show simple item record

dc.contributor.author Καραβίτη, Ελένη el
dc.contributor.author Μπούρα, Πολυξένη el
dc.date.accessioned 2017-09-18T08:34:33Z
dc.date.available 2017-09-18T08:34:33Z
dc.date.issued 2017-09-18
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/7432
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παιδική κακοποίηση el
dc.subject Σωματική βία el
dc.subject Λεκτική βία el
dc.title Κακοποίηση - παραμέληση παιδιών el
heal.type bachelorThesis el
heal.generalDescription Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.classification Παιδιά -- Κακοποίηση el
heal.language el el
heal.access free el
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2002
heal.bibliographicCitation Καραβίτη, Ε. & Μπούρδα, Π., 2002. Κακοποίηση - παραμέληση παιδιών. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.abstract Το θέμα με το οποίο αποφασίσαμε να ασχοληθούμε δεν είναι εύκολο.Έχει πολλές διαστάσεις. Προσπαθήσαμε λοιπόν να μάθουμε όσα μπορούσαμε περισσότερα σ’ότι αφορά την κακοποίηση παιδιών στην Ελλάδα. Αν και το πρόβλημα υφίσταται πάρα πολλά χρόνια η βιβλιογραφία, σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι αρκετή για να λύσει όλες τις απορίες που δημιουργούνται γύρω από αυτό το τόσο δύσκολο κοινωνικό φαινόμενο. Στην εργασία μας προσπαθήσαμε να φωτίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πτυχές του φαινομένου. Η εργασία χωρίζεται σε έξι μέρη. Κάθε μέρος ασχολείται με συγκεκριμένα θέματα. Το πρώτο μέρος πραγματεύεται την ιστορία του φαινομένου και επιχειρεί να βρει την αρχή του. Στη συνέχεια γίνεται προσπάθεια να δοθεί ένας ορισμός της κακοποίησης έτσι ώστε να γίνει κατανοητό το φαινόμενο με το οποίο ασχολούμαστε. Ακολουθεί η αναφορά στις μορφές κακοποίησης που υπάρχουν, τόσο παλαιότερα όσο και τα τελευταία χρόνια. Εκτεταμένη αναφορά γίνεται στις τρεις μορφές κακοποίησης που συναντάμε συχνότερα. Αυτές είναι, η σωματική, η σεξουαλική και η συναισθηματική – ψυχολογική κακοποίηση. Το δεύτερο μέρος ασχολείται με τα αίτια που οδηγούν τους γονείς να κακοποιούν τα παιδιά τους. Αναφέρονται διάφορες έρευνες που έχουν γίνει σε γονείς, οι οποίες αποδεικνύουν ότι οι πατέρες που κακοποιούν τα παιδιά τους υποφέρουν συνήθως από συναισθηματική ανισορροπία και έχουν κακοποιηθεί και οι ίδιοι σαν παιδιά. Η κοινωνική τάξη παίζει σημαντικό ρόλο 7 καθώς και η κοινωνική απομόνωση της οικογένειας. Όσο για τις μητέρες είναι μικρής ηλικίας και συνήθως ανώριμες για τον ρόλο αυτό. Το τρίτο μέρος πραγματεύεται τα χαρακτηριστικά των παιδιών που έχουν υποστεί κακοποίηση. Τα χαρακτηριστικά διακρίνονται σε αυτά που είναι εμφανή δηλαδή έχουν αποτυπωθεί στο σώμα των παιδιών και σε αυτά που δεν φαίνονται αλλά αποτυπώνονται στην ψυχή του παιδιού. Σημαντικό κεφάλαιο είναι αυτό που μας δίνει τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να οδηγήσουν τρίτους που θα τα δουν στο συμπέρασμα πως το παιδί κακοποιείται και χρειάζεται βοήθεια. Στο τέταρτο μέρος αναφέρουμε τη συχνότητα, τις συνέπειες και τα περιστατικά της κακοποίησης. Η συχνότητα κακοποίησης σε κάθε χώρα εξαρτάται από το βαθμό ευαισθητοποίησης στο πρόβλημα αυτό. Οι συνέπειες της κακοποίησης για τα παιδιά που την υφίστανται είναι καταστρεπτικές. Τα παιδιά στιγματίζονται από αυτή τη συμπεριφορά των γονιών τους και τα τραύματα τα ακολουθούν για την υπόλοιπη ζωή τους. Τα περιστατικά που αναφέρονται στο τέταρτο μέρος, έχουν συλλεχθεί από τον ημερήσιο και περιοδικό τύπο. Στη συνέχεια, το πέμπτο μέρος εξετάζει την αντιμετώπιση του προβλήματος στην Ελλάδα, ποιες είναι οι κινήσεις που γίνονται στη χώρα μας προς την κατεύθυνση αυτή τόσο για την πρόληψη όσο για την θεραπεία. Στον τομέα της θεραπείας έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την βοήθεια όλης της οικογένειας, των παιδιών και των γονέων. Τέλος, το έκτο μέρος αναφέρεται εκτεταμένα στον τομέα της πρόληψης στην Ελλάδα. Ασχολούμαστε με τον σημαντικό ρόλο κάποιων ανθρώπων που έχουν αναλάβει να βοηθήσουν ενεργά αυτά τα παιδιά. Αναφορά γίνεται στο 8 ρόλο και τον σκοπό του κοινωνικού λειτουργού ακόμα στο ρόλο του παιδιάτρου, του παιδοψυχιάτρου αλλά και της βρεφονηπιαγωγού. Φυσικά, καταγράφεται η διακήρυξη των δικαιωμάτων του παιδιού. el
heal.advisorName Παλάσκα, Μαρίνα el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep el
heal.numberOfPages 146 el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics