Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Η αισθητική αγωγή στην προσχολική ηλικία

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Κασαπάκη, Παρασκευή el
dc.date.accessioned 2017-09-11T12:38:21Z
dc.date.available 2017-09-11T12:38:21Z
dc.date.issued 2017-09-11
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/7416
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αισθητική αγωγή el
dc.subject Ιχνογράφημα el
dc.subject Ζωγραφική el
dc.subject Χειροτεχνία el
dc.subject Παιδικό σχέδιο el
dc.title Η αισθητική αγωγή στην προσχολική ηλικία el
heal.type bachelorThesis el
heal.classification Εκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτων el
heal.language el el
heal.access free el
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2007
heal.bibliographicCitation Κασαπάκη, Π., 2007. Η αισθητική αγωγή στην προσχολική ηλικία . Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.abstract Η εργασία αυτή έχει ως θέμα την Αισθητική Αγωγή του παιδιού στην προσχολική ηλικία. Η Αισθητική Αγωγή αποτελεί ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι στην ζωή των νηπίων. Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια και ένα παράρτημα. Συγκεκριμένα το κάθε κεφάλαιο διαπραγματεύεται: Στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται διεξοδικά η έννοια της Αισθητικής Αγωγής. Γίνεται αναφορά στον πρώτο φιλόσοφο που ασχολήθηκε με την Αισθητική και ο οποίος είναι ο Alexander G. Baumgarten. Μετά τον Γερμανό φιλόσοφο αναφέρονται και άλλοι θεωρητικοί και παιδαγωγοί οι οποίοι έκαναν διατριβή και έδιναν τους δικούς τους ορισμούς για το θέμα της Αισθητικής. Πριν από όλους αυτούς όμως, εκείνοι που πρώτοι μελέτησαν την Τέχνη αυτή, είναι οι Αρχαίοι Έλληνες. Επίσης, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται ο σκοπός και το αντικείμενο της Αισθητικής Αγωγής. Ο σκοπός της δεν είναι ένας αλλά πολλαπλός και στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται ο κάθε σκοπός ξεχωριστά. Τέλος, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται πώς πρέπει να είναι η διακόσμηση σε ένα προσχολικό ίδρυμα. Η διακόσμηση για έναν χώρο ο οποίος αποτελείται αποκλειστικά και μόνο από παιδιά, πρέπει να είναι και κατάλληλα διακοσμημένος. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στο πρώτο στάδιο της Αισθητικής Αγωγής, που είναι το ιχνογράφημα και στο αμέσως επόμενο στάδιο που είναι η ζωγραφική. Όσον αφορά στο ιχνογράφημα, αναφέρονται τα στάδια εξέλιξής του, σύμφωνα με τον σπουδαιότερο μελετητή του παιδικού ιχνογραφήματος, τον Luqet . Επίσης, γίνεται αναφορά στην θεωρία του Piaget,η οποία στηρίζεται στο παιδικό ιχνογράφημα, καθώς επίσης και στην νοημοσύνη που αναπτύσσει και καλλιεργεί το νήπιο με βάση το ιχνογράφημα. Όσον αφορά στην ζωγραφική, γίνεται εκτεταμένη αναφορά διότι αποτελεί βασική και αξιαγάπητη εικαστική δραστηριότητα για τα παιδιά. Αναφέρεται ο σκοπός της και τα εικαστικά στάδια του παιδιού. Επιπλέον, αναφέρονται τα υλικά, τα εργαλεία, τα χρώματα και τα υπόλοιπα μέσα, τα οποία κρίνονται απαραίτητα και χρήσιμα για την ζωγραφική. Το τρίτο κεφάλαιο περιορίζεται σε διάφορες άλλες αισθητικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι εξίσου σημαντικές για την προσχολική ηλικία. Τέτοιες εικαστικές δραστηριότητες είναι το κολλάζ, οι χειροτεχνικές εργασίες και οι κατασκευές. Συγκεκριμένα για το κολλάζ, γίνεται αναφορά στους τρόπους κατασκευής του, στα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για την κατασκευή ενός κολλάζ και σε κάποιες ιδιαίτερες κατασκευές (όπως με εφημερίδα) που προκαλούν διπλά το ενδιαφέρον των παιδιών. Στις χειροτεχνικές εργασίες γίνεται αναφορά στους 7 εισηγητές της, που είναι ο Γερμανός παιδαγωγός Friedrich Frobel και η Ιταλίδα γιατρός και παιδαγωγός Maria Montessori.Επίσης, αναφέρονται τα υλικά των χειροτεχνικών δραστηριοτήτων και γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στις πηλοπλαστικές δραστηριότητες. Αναφέρεται επιπλέον και η παιδαγωγική αξία των χειροτεχνικών δραστηριοτήτων. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο αναφέρονται οι κατασκευές, μία ενδιαφέρουσα δραστηριότητα των νηπίων. Γίνεται μία ιστορική αναδρομή του παιδικού σχεδίου από την πρώτη κιόλας μέρα γέννησης του παιδιού. Στην συνέχεια αναφέρεται στην εξέλιξή του και στην εμφάνιση του «ανθρωπάκου». Στην εξέλιξη του παιδικού σχεδίου γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στα στάδια, σύμφωνα με την Mart Bernson και τον Luqet. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο αποτελείται από τα υλικά του παιδικού σχεδίου. Το τελευταίο κομμάτι της εργασίας αποτελείται από ένα παράρτημα με διάφορες ζωγραφιές νηπίων. Οι ζωγραφιές είναι κυρίως με μαρκαδόρους και οι ηλικίες των παιδιών που ζωγράφισαν είναι από τεσσάρων έως έξι ετών. el
heal.advisorName Παπασπύρος, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep el
heal.numberOfPages 80 el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics