Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Διγλωσσία με στοιχεία διαταραχών λόγου - ομιλίας και μαθησιακών δυσκολιών: Θεωρητική προσέγγιση και μελέτη περιπτώσεων

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Κατσαντώνη, Αθηνά el
dc.date.accessioned 2014-07-17T07:33:25Z
dc.date.available 2014-07-17T07:33:25Z
dc.date.issued 2014-07-17
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/728
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μορφές διγλωσσίας el
dc.subject Διαταραχές λόγου el
dc.subject Διαταραχές ομιλίας el
dc.subject Μαθησιακές διαταραχές el
dc.title Διγλωσσία με στοιχεία διαταραχών λόγου - ομιλίας και μαθησιακών δυσκολιών: Θεωρητική προσέγγιση και μελέτη περιπτώσεων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Διγλωσσία el
heal.classification Γλωσσικές διαταραχές el
heal.classification Μαθησιακές δυσκολίες el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2012
heal.abstract Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει μέσω της μελέτης περιπτώσεων δίγλωσσων παιδιών, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και ανά περίπτωση, τις επιπτώσεις αλλά και τις ελλείψεις που μπορεί να παρουσιάζει ένα παιδί που χαρακτηρίζεται ως δίγλωσσο. Επομένως, οφείλουμε να παρουσιάσουμε όχι μόνο την ορολογία αλλά και τις έννοιες και τις εννοιολογικές δομές που είναι απαραίτητες για την βαθύτερη κατανόηση των δίγλωσσων ατόμων και καταστάσεων, αντίστοιχα. Όπως, συνηθίζεται σε κάθε κλινική περίπτωση παιδιού ή ενήλικα τις περισσότερες φορές υπάρχουν και συνωδά χαρακτηριστικά άλλων διαταραχών. Στις προκείμενες περιπτώσεις διγλωσσίας, θα μελετήσουμε περιστατικά παιδιών με διγλωσσία τα οποία, συγχρόνως παρουσιάζουν ορισμένα προβλήματα στον λόγο- ομιλία και στην μαθησιακή τους εξέλιξη. Η ύλη της παρούσας μελέτης έχει κατανεμηθεί ως εξής: Πρώτον, στον πρόλογο, στον οποίο στόχος μας είναι να δώσουμε κάποια γενικά στοιχεία και παλιές θεωρήσεις, γι’ αυτό που μελετάμε. Δεύτερον, στην περίληψη της οποίας στόχος είναι, ο αναγνώστης να μπορεί εύκολα και γρήγορα να διαπιστώσει κατά πόσο τον ενδιαφέρει η εργασία. Σ’ αυτήν συμπεριλαμβάνουμε το ερευνητικό πρόβλημα, τα κύρια σημεία της μεθοδολογίας και τα σημαντικότερα ευρήματα και συμπεράσματα. Τρίτον, στην εισαγωγή, η οποία περιλαμβάνει παραδοχές και συναφή θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα, μέσω των οποίων προσπαθούμε να εισαγάγουμε τον αναγνώστη στο θέμα και στο αντικείμενο της εργασίας. Εν συνεχεία, το Α’ μέρος της μελέτης περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με το θεωρητικό υπόβαθρο της διγλωσσίας καθώς και των διαταραχών λόγου –ομιλίας και μαθησιακών δυσκολιών. Τέλος, στο Β’ μέρος παραθέτονται δύο κλινικές περιπτώσεις δίγλωσσων παιδιών: Ø Η πρώτη περίπτωση αναφέρεται σ’ ένα δίγλωσσο παιδί, το οποίο αντιμετωπίζει πρόβλημα στην σωστή-καθαρή προφορά ορισμένων φωνημάτων, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζει καθυστέρηση λόγου, κυρίως λόγω της αδυναμίας του στο σημασιολογικό επίπεδο της γλώσσας. Ø Στην δεύτερη περίπτωση, το παιδί, παρουσιάζει αδυναμία τόσο στην μαθησιακή του εξέλιξη, όσο και στην ομιλία του. Συγκεκριμένα, έχει αδυναμίες στο επίπεδο παραγωγής γραπτού λόγου (ορθογραφία) αλλά και σωστής προφοράς συγκεκριμένου φωνήματος. Τα κύρια σημεία της μεθοδολογίας που ακολουθήσαμε, όσον αφορά τον τομέα της αξιολόγησης-διάγνωσης, ταυτίζονται με τις βασικές αρχές της λογοθεραπείας και στον τομέα της μεθοδολογίας με σκοπό την αποκατάσταση, δημιουργήσαμε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης για κάθε περιστατικό ξεχωριστά, στηριζόμενοι κυρίως στα στοιχεία που είχαμε συλλέξει από την αξιολόγηση. Συμπερασματικά, καταλήγουμε στην άποψη ότι η στοχευόμενη και μεθοδευμένη στοχοθεσία, για την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση των παιδιών με διγλωσσία, όταν αυτή συνοδεύεται από μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα λόγου-ομιλίας είναι απαραίτητη. el
heal.advisorName Πέσχος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Ζακοπούλου, Βικτωρία el
heal.committeeMemberName Πέσχος, Δημήτριος el
heal.committeeMemberName Χριστοδουλίδης, Παύλος el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 293
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics