Abstract:
Η παρούσα εργασία διερευνά τη συμβολή των πρώιμων εμπειριών στην ανάπτυξη της ηθικότητας κατά την προσχολική ηλικία. Ιδιαιτέρως εστιάζει στην σχέση μεταξύ των τύπων προσκόλλησης, των επιμέρους γονεϊκών χαρακτηριστικών και της ηθικότητας στην προσχολική ηλικία. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση ανέδειξε τη σημασία των ασφαλών τύπων προσκόλλησης στην ανάπτυξη της ηθικότητας. Τα ανασφαλή παιδιά ήταν λιγότερο ενσυναισθητικά από τα ασφαλή παιδιά. Επιπλέον συγκεκριμένα γονεϊκά χαρακτηριστικά όπως η ευαίσθητη ανταπόκριση, η απαιτητικότητα, η διδασκαλία μέσω του παραδείγματος, η δημοκρατική λήψη αποφάσεων και η επαγωγή συνδέονται κι αυτά με την ανάπτυξη της ηθικότητας στα μικρά παιδιά. Τέλος επισημαίνεται η σημασία των πρώιμων παρεμβατικών προγραμμάτων στη στήριξη των γονέων και το κατά πόσο μπορούν αυτά τα προγράμματα να προωθήσουν την ηθική συμπεριφορά.