Abstract:
Μια αισιόδοξη και γενναιόδωρη παιδαγωγική θέλει να προικίσει τα παιδιά και με τις τρεις όψεις του ανθρώπινου πνεύματος, γνωσιολογική, ηθική και αισθητική.
Παρατηρούμε ότι σε πολλά σχολεία δεν υπάρχει ισόρροπη ανάπτυξη των τριών. Παρατηρούμε ότι ο τομέας της Αισθητικής είναι ο περισσότερος παραμελημένος και υποβαθμισμένος.
Στην εργασία μου αυτή θέλησα να ερευνήσω τη σπουδαιότητα της Αισθητικής Αγωγής για μια ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Οι γνώσεις που είχα για το θέμα αυτό ήταν σχετικές με κάποια μαθήματα που παρακολούθησα κατά την διάρκεια των σπουδών μου. Προσπάθησα να προσεγγίσω το θέμα όσο πιο καλά μπορούσα μέσα από κάποια βιβλία που βρήκα.
Η εργασία χωρίζεται σε τρία Κεφάλαια. Το πρώτο Κεφάλαιο αναφέρεται στην έννοια της Αισθητικής και στην έννοια του Ωραίου, στην έννοια, το σκοπό, τους ειδικούς στόχους και τους παράγοντες που επιδρούν στην Αισθητική Αγωγή, καθώς και στη θέση της στα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζονται οι τέσσερις μορφές της Αισθητικής Αγωγής, εικαστική, μουσική, θεατρική και λογοτεχνική, πάνω στις οποίες μπορεί να βασιστεί η αγωγή για να πετύχουμε την αισθητική ανάπτυξη του ατόμου.
Στο τρίτο και τελευταίο Κεφάλαιο καταλήγω σε κάποια συμπεράσματα και εισηγήσεις.
Citation:
Σίμου, Αν., 2005. Η αισθητική αγωγή και η εφαρμογή της σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. ΤμήμαΒρεφονηπιοκομίας.