Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα του Carl Orff και η εφαρμογή του

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Δρόσου, Ιωάννα el
dc.date.accessioned 2017-05-31T08:54:35Z
dc.date.available 2017-05-31T08:54:35Z
dc.date.issued 2017-05-31
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/6947
dc.rights Default License
dc.subject Μουσικοπαιδαγωγική el
dc.subject Παιδιά προσχολικής ηλικίας el
dc.subject Ρυθμός el
dc.subject Κίνηση el
dc.subject Μελοποίηση el
dc.subject Τραγούδια el
dc.subject Μουσικά όργανα el
dc.title Το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα του Carl Orff και η εφαρμογή του el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Τμήμα Προσχολικής Αγωγής el
heal.classification Orff , Carl (1895-1982) el
heal.classification Μουσική στην εκπαίδευση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2005
heal.bibliographicCitation Δρόσου, Ι., 2005. Το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα του Carl Orff και η εφαρμογή του. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.abstract Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην αξία και την προσφορά της μου¬σικής στην ανάπτυξη του παιδιού. Η μουσική συμβάλλει ειδικότερα στην ανάπτυξη της ικανότητάς του ελέγχου και της προσαρμογής στο περιβάλλον του. Ένα πρόγραμμα μουσικής αγωγής για την προσχολική ηλικία, το οποίο βοηθά το παιδί να αποκτήσει μουσικές γνώσεις και δεξιότητες. Συνεπώς η μουσική, δεν είναι πλέον μόνο ένας κώδικας επικοινωνίας, αλλά και ένα όχημα έκφρασης. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στη ζωή του Carl Orff, δηλαδή πώς άρχισε να ασχολείται με τη μουσική, τι δημιούργησε και τι προσέφερε ως συνθέτης. Η έννοια της στοιχειοδομικής μουσικής είναι σύμφωνα με τον Orff, η βασική ιδέα που πρέπει να διαπερνά κάθε μουσική κατασκευή. Στο τρίτο κεφάλαιο, λοιπόν, διευκρινίζεται η έννοια αυτή. Αναφέρεται η αρχή και η θεμελίωση της μουσικοκινητικής αγωγής του Orff, και στο τέλος του η παιδαγωγική υποδομή των παιδιών. Το γεγονός δηλαδή ότι το σύστημα Orff οφείλεται στη χρησιμοποίηση ρυθμού, λόγου, μελωδίας και κίνησης. Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στο σημαντικότερο έργο του Orff, το Orff-Schulwerk. Μέσα από αυτό συνεχίζεται και η ανάλυση του μουσικοπαιδαγωγικού συστήματος του Orff. Τα μέσα που χρησιμοποιεί είναι: ο λόγος, η κίνηση, το τραγούδι, τα διάφορα μουσικά όργανα και η ακρόαση. Με την κατάλ¬ληλη μουσική εκπαίδευση υπο¬στηρίζεται ότι όλα τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν μια ικανοποιητική αντίληψη της μουσικότητας καθώς επίσης και να διασκεδάζουν συμμετέχοντας σε ομάδες δημιουργικού αυτοσχεδιασμού. Επιπλέον, εξηγείται και το μουσικό υλικό που χρησιμοποιεί στο συνθετικό του έργο. Το κεφάλαιο αυτό τελειώνει με ένα τυπικό πλάνο ενός μαθήματος Orff. Όλη η διαδικασία αναλύεται με συγκεκριμένα μαθήματα στη τάξη και με τη προσφορά του δάσκαλου μουσικής στα παιδιά. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο προσδιορίζεται η εφαρμογή του μουσικοπαιδαγωγικού συστήματος Orff. Το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε και υιοθετήθηκε σχεδόν από όλο τον κόσμο. Το δώρο που άφησε ο Carl Orff χαρίζεται στα παιδιά όλου του κόσμου που κατάφεραν να νιώσουν τη μαγεία των ήχων, να εκφραστούν μέσα από την προγραμματισμένη ή τυχαία δόμησή τους, τη μουσική. Ο Νίκος Μαμαγκάκης ήταν ο τελευταίος μαθητής του Carl Orff. el
heal.advisorName Μπεκιάρη, Κυριακή el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 120
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics