Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Χειροτεχνία ως μορφή αισθητικής αγωγής στον Παιδικό Σταθμό

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Λιάκου, Ελένη el
dc.date.accessioned 2017-05-31T08:43:13Z
dc.date.available 2017-05-31T08:43:13Z
dc.date.issued 2017-05-31
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/6946
dc.rights Default License
dc.subject Χειροτεχνία el
dc.subject Αισθητική αγωγή el
dc.subject Γλυπτική el
dc.subject Πλαστική el
dc.subject Ζωγραφική el
dc.subject Μπατίκ el
dc.subject Κολλάζ el
dc.subject Γκραβούρα (Χαρακτική) el
dc.subject Κούκλες el
dc.subject Μάσκες el
dc.subject Ψηφιδωτά el
dc.title Χειροτεχνία ως μορφή αισθητικής αγωγής στον Παιδικό Σταθμό el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.classification Εκπαίδευση, Προσχολική -- Προγράμματα δραστηριοτήτων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2005
heal.bibliographicCitation Λιάκου, Ελ., 2005. Χειροτεχνία ως μορφή αισθητικής αγωγής στον Παιδικό Σταθμό. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.abstract Η Αισθητική Αγωγή είναι ένας τομέας της αγωγής που έχει ως στόχο να αναπτύξει αισθητικά τον άνθρωπο, να τον κάνει να αγαπήσει το ωραίο που υπάρχει στο γύρω του περιβάλλον και το ωραίο στη τέχνη. Μεγαλύτερη ανάγκη για το “ωραίο” έχει το παιδί, το οποίο για να εκφράσει την ομορφιά, τα συναισθήματά του και το “εγώ” του, έχει ως μέσο την χειροτεχνία. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην αισθητική αγωγή γενικότερα αλλά και στη συμβολή της στο χώρο του παιδικού σταθμού. Παράλληλα, μαζί με την αισθητική αναλύονται και οι όροι της φαντασίας· πως την καλλιεργεί το παιδί και πως το βοηθάει, και της δημιουργικότητας. Έπειτα, στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται η χειροτεχνία ως όρος και σημασία και πως οι χειροτεχνικές δραστηριότητες επιδρούν ευνοϊκά στην ανάπτυξη της προσοχής και της αντίληψης του παιδιού. Αξίζει όμως να αναφερθεί και ένας “ιδιαίτερος καλλιτέχνης”, που είναι το αυτιστικό παιδί. Το παιδί αυτό ξαφνιάζει το γύρω του περιβάλλον με το καλλιτεχνικό του ταλέντο. Στη συνέχεια με το τρίτο κεφάλαιο μαθαίνουμε πιο είναι το υλικό που πρέπει να χρησιμοποιούνε τα παιδιά για τις δημιουργίες της, καθώς και τον τρόπο εργασίας μέσα στην τάξη. Ακόμα φαίνεται καθαρά ποιος πρέπει να είναι ο ρόλος του παιδαγωγού και πώς να βοηθάει τα νήπια αλλά και ποια η στάση των γονιών απέναντι στις χειροτεχνικές εργασίες των παιδιών τους. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο μας δείχνει ποια είναι τα είδη της χειροτεχνίας. Δηλαδή, πλαστική, γλυπτική, ζωγραφική και διάφορα κολλάζ. Πώς να κάνουν διάφορες στάμπες και αποτυπώματα με απλά υλικά (πατάτες, σφουγγάρι), μπατίκ, ψηφιδωτά, κατασκευές όγκου και φυσικά πως θα περάσουν ευχάριστα και δημιουργικά κατασκευάζοντας κούκλες και μάσκες. el
heal.advisorName Παπασπύρος, Σπυρίδων el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας. el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 97
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics