Abstract:
Η διαφήμιση κατέχει ένα μεγάλο κομμάτι στη ζωή μας. Τι και αν είμαστε στο σπίτι, στη δουλειά, στο δρόμο, στο λεωφορείο ή ακόμα και για καφέ με την παρέα μας, παντού θα αντικρίζουμε μια διαφήμιση. Όλες οι επιχειρήσεις προσπαθούν να γνωστοποιήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάνε με κάθε κόστος και μέσω. Όλα τα διαφημιστικά μηνύματα εισχωρούν στον εγκέφαλο του καταναλωτή συνειδητά ή ασυνείδητα. Η διαφήμιση αντλώντας πληροφορίες από την κοινωνική ψυχολογία, δημιουργεί δελεαστικές για τον άνθρωπο διαφημίσεις, ώστε να του δώσει την αίσθηση ότι το προϊόν που διαφημίζεται είναι αναγκαίο για να επιβιώσει σε αυτόν τον αγώνα της ζωής. Οι περισσότεροι καταναλωτές προβαίνουν σε μια αγορά άχρηστου προϊόντος με μεγάλη χρηματική αξία χωρίς να συνειδητοποιούν από τι παρακινούνται, νομίζοντας πως με αυτό το αγαθό θα ανεβάσουν το κύρος τους. Οι μαρκετινίστες αγγίζουν την ψυχή και το μυαλό των καταναλωτών δίνοντας την εντύπωση ότι ελαφρύνουν την ψυχολογία τους. Με την χρήση ψυχογραφικών στοιχείων ταιριάζουν το μήνυμα, τη διάθεση, τη γλώσσα, το στυλ και το περιεχόμενο μιας διαφήμισης με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Γίνεται ένας ατελείωτος αγώνας χωρίς νικητή και κανόνες για το ποιος θα πουλήσει τα περισσότερα προϊόντα.