Abstract:
Η εκπόνηση αυτής της πτυχιακής εργασίας - η δημιουργία ψηφιακού υλικού - στοχεύει στην ευχάριστη εκμάθηση διαχείρισης και ακουστικής κατανόησης των μερών της λέξης (συλλαβής/φωνήματος) σε διάφορες θέσεις μέσα σ' αυτήν. Αναφέρεται σε παιδιά τα οποία ετοιμάζονται για την ανάπτυξη της αναγνωστικής δεξιότητας και, που για κάποιο λόγο, δεν έχουν ολοκληρώσει το στάδιο της φωνολογικής ενημερότητας ή μέρη αυτής. Ως εκ τούτου δε μπορούσε παρά να αξιοποιήσει δημιουργικά της νέες τεχνολογίες, μέσο που κατακλύζει την καθημερινότητά τους και κερδίζει το ενδιαφέρον τους. Οι ασκήσεις επιδιώχθηκε να είναι χαρούμενες και φωτεινές, με ευχάριστα χρώματα και ξεκάθαρες εντολές, ενώ παράλληλα το πρόγραμμα είναι διαδραστικό και ενθαρρυντικό. Πιλοτικά εφαρμόστηκε σε 3 παιδιά, που είχαν κοινά χαρακτηριστικά παθολογίας, ακολουθώντας την εξής διαδικασία: 1. Χορήγηση του τεστ μεταφωνολογικής ανάπτυξης και αναγνωστικής ετοιμότητας ως προς τη φωνολογική επίγνωση, "ΜέταΦΩΝ τεστ". 2. Καταγραφή αποτελεσμάτων ως προς το βαθμό αναγνωστικής ετοιμότητας και φωνολογικής επίγνωσης του κάθε παιδιού. 3. Σχεδιασμός προγράμματος λογοθεραπευτικής παρέμβασης. 4. Λογοθεραπευτική παρέμβαση με χρήση των ηλεκτρονικώς ασκήσεων, καρτών και μαγνητικό πίνακα γραφής. 5. Επαναχορήγηση του ΜέταΦΩΝ τεστ. 6. Εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς την αποτελεσματικότητα του προγράμματος που εφαρμόστηκε.