Abstract:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε με πρωταρχικό στόχο τη δημιουργία μίας συλλογής ενημερωτικών εντύπων επί του θέματος των Αναπτυξιακών Γλωσσικών Διαταραχών, η οποία να είναι πλήρης και θεματολογικά συμπαγής. Οι Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια της γλωσσικής ανάπτυξης και αποτελούν μακροπρόθεσμα ένα σημαντικό παράγοντα σχολικής δυσκολίας ή αποτυχίας, η οποία θα μπορούσε να αποφευχθεί ή να μετριαστεί, μέσω της κατάλληλης ενημέρωσης που θα ωθήσει στην έγκαιρη διάγνωση και αποκατάσταση. Ως γνώμονας στη σύνταξη τέτοιων εντύπων, λοιπόν, κρίθηκε απαραίτητο να τεθεί η μεγαλύτερη δυνατή πληρότητα των πληροφοριών, σε συνδυασμό με τη βέλτιστη δυνατή παρουσίασή τους στον αναγνώστη, προκειμένου να είναι εύληπτες και ξεκάθαρες. Τα έντυπα αυτά συντάχθηκαν κατά τρία πρότυπα, αναλόγως του αναγνωστικού κοινού στο οποίο απευθύνονται (γονέας, εκπαιδευτικός, Επιστήμων Υγείας) και κατηγοριοποιήθηκαν κατά χρωματική κωδικοποίηση και, σύμφωνα με τα κυρίαρχα συμπτώματα (καθυστέρηση λόγου, διαταραγμένη εκφορά, δυσκολία στο σχολείο)που εντοπίζονται ανά περίπτωση διαταραχής, ούτως ώστε ο ενδιαφερόμενος αναγνώστης να είναι σε θέση απευθείας να κατατοπιστεί προς αυτά που τον ενδιαφέρουν. Όσον αφορά στο θεωρητικό μέρος της εργασίας αυτής, εισαγωγικά πραγματοποιείται αναφορά στην Πρόληψη των Αναπτυξιακών Γλωσσικών Διαταραχών και στο ενημερωτικό έντυπο ως εργαλείο προαγωγής της και καταγραφή των μεθόδων που ακολουθήθηκαν για τη σύνταξη και οργάνωση των ενημερωτικών εντύπων. Εν συνεχεία διενεργείται μία εν συνόλω επισκόπηση του συστήματος της γλώσσας - το οποίο διαπιστώνεται επηρεασμένο στις περιπτώσεις Αναπτυξιακών Γλωσσικών Διαταραχών -, της Γλωσσικής Ανάπτυξης και των παραγόντων που συντελούν σε διαταραχή της, καθώς και της κάθε Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής μεμονωμένα.