Abstract:
Η εργασία αυτή ασχολείται με την έννοια της συμπεριφοράς-επικοινωνίας και πιο συγκεκριμένα με την συμπεριφορά- επικοινωνία στο εργασιακό περιβάλλον. Συγκεκριμένα :
Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας δίνεται ο ορισμός της οργανωσιακής συμπεριφοράς και τονίζεται η σημασία της για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης-οργανισμό. Αναλυτικότερα αναφέρονται χαρακτηριστικά γνωρίσματα του άτομου, οι θετικές και αρνητικές συμπεριφορές του άτομου κατά την δράση του στο εργασιακό χώρο καθώς και προσδιοριστικοί παράγοντες της συμπεριφοράς αυτής.
Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας δίνεται ο ορισμός της επικοινωνίας γενικότερα μεταξύ των ανθρώπων και τονίζεται η σημασία της για την ίδια την ύπαρξη της ανθρώπινης κοινωνίας. Αναλυτικότερα αναφέρονται μοντέλα και λειτουργίες της επικοινωνίας καθώς και οι αρχές βελτίωσής της. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα μέσα και οι τύποι επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων.
Στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας η ανάλυση επικεντρώνεται στην επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων στο χώρο εργασίας τους, όπου αναφέρονται οι αρχές της σωστής επικοινωνίας και υπογραμμίζεται η σπουδαιότητα της στην βελτίωση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας των εργαζομένων. Παρουσιάζονται επίσης οι λειτουργίες και στρατηγικές της επικοινωνίας, επικοινωνιακά δίκτυα και κυκλώματα, δίοδοι και κανάλια επικοινωνίας τα οποία και διακρίνονται σε τυπικά και άτυπα, καθώς και τα είδη επικοινωνίας στο χώρο της εργασίας.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζεται το θέμα των προβλημάτων και των εμποδίων στην επικοινωνία. Πιο συγκεκριμένα αναλύονται οι κατηγορίες των προβλημάτων επικοινωνίας όπως επίσης και τα προβλήματα επικοινωνίας στους επιχειρησιακούς οργανισμούς. Τέλος στο κεφάλαιο αυτό γίνεται αναφορά στο σημαντικό θέμα του ελέγχου της επικοινωνίας στο εργασιακό περιβάλλον.
Citation:
Μερκούρη, Αικ. - Σ., 2010. Συμπεριφορά και επικοινωνία στον εργασιακό χώρο . Πτυχιακή εργασία. Πρέβεζα. Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Λογιστικής.