Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Χορήγηση του τεστ "Δοκιμασίας γλωσσικής αντίληψης και έκφρασης" σε παιδιά 5-6 ετών

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Ψαρά, Ιωάννα el
dc.date.accessioned 2014-07-10T07:17:10Z
dc.date.available 2014-07-10T07:17:10Z
dc.date.issued 2014-07-10
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/590
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παιδιά el
dc.subject Γλωσσική αντίληψη el
dc.subject Γλωσσική έκφραση el
dc.subject Τεστ δοκιμασίας γλωσσικής αντίληψης και έκφρασης el
dc.title Χορήγηση του τεστ "Δοκιμασίας γλωσσικής αντίληψης και έκφρασης" σε παιδιά 5-6 ετών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Γλωσσική κατάκτηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2011
heal.abstract Είναι γεγονός ότι η γλωσσική ικανότητα κατακτιέται από το παιδί αυθόρμητα μέσα από την καθημερινή του αλληλεπίδραση με το περιβάλλον (φυσικό και έμψυχο). Η ανάπτυξη της γλώσσας έρχεται ως αποτέλεσμα της έμφυτης επιθυμίας του βρέφους να συνάψει κοινωνικές σχέσεις για να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους που το περιβάλλουν, που και αυτές βασίζονται σε εγγενείς ικανότητες. Η αλυσίδα αυτή – έμφυτες κοινωνικές ικανότητες – γνωστικές /επικοινωνιακές δεξιότητες – ανάπτυξη γλώσσας, για την πλειοψηφία των παιδιών θεωρείται δεδομένη και αδιαμφισβήτητη. Για μια ομάδα παιδιών όμως, δεν είναι το ίδιο αυτονόητη η γλωσσική τους εξέλιξη. Διαταραχές που σχετίζονται με την απρόσκοπτη και ομαλή αλυσιδωτή διαδικασία προκαλούν ένα ευρύ φάσμα επικοινωνιακών και γλωσσικών διαταραχών με αποτέλεσμα την άμεση θεραπευτική παρέμβαση. Η παρέμβαση αυτή απαιτεί ένα καλό αξιολογητικό εργαλείο που έγκυρα να εντοπίζει τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δυσκολίες. Η δοκιμασία της Γλωσσικής Αντίληψης και Έκφρασης είναι μια αξιοσημείωτη πρώτη προσπάθεια δημιουργίας ενός τέτοιου εργαλείου στον Ελλαδικό χώρο που βασίστηκε αφενός στις βασικές αρχές αξιολόγησης έγκυρων και δοκιμασμένων τεστ από τον διεθνή χώρο, αλλά και οργανώθηκε σύμφωνα με έρευνες που αφορούν την Ελληνική γλώσσα και τα στάδια ανάπτυξης της στα φυσιολογικά παιδιά. Σκοπός της παρούσας μελέτης ως επιστημονική έρευνα είναι να καταδείξει τη γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας 5-6 ετών. Το δείγμα αποτελείται από 20 αγόρια και 20 κορίτσια. Για να εξετάσουμε την γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών χρησιμοποιήθηκε η «Δοκιμασία Γλωσσικής Αντίληψης και Έκφρασης» των Ι.Βογινδρούκα και Ε.Γρηγοριάδου σε συνεργασία με Μ.Καμπούρογλού (2008). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά ηλικίας 5-6 ετών έχουν κατακτήσει τους περισσότερους τομείς της δοκιμασίας. el
heal.advisorName Καραγιάννης, Σπύρος el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 99
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics