Abstract:
Στα πλαίσια της πτυχιακής μου εργασίας πραγματοποιήθηκε μια έρευνα σε παιδιά προσχολικής ηλικίας σε ιδιωτικό πρότυπο νηπιακό κέντρο στην πόλη των Ιωαννίνων. Η έρευνα αφορούσε την πρώιμη ανίχνευση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην προσχολική ηλικία σε δείγμα 40 παιδιών συνολικά. Από το δείγμα των 40 παιδιών, τα 4 παιδιά εμφάνισαν προβλήματα, που ήταν κυρίως γραφοκινητικά και οπτικοχωρικά. Το Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας εξέταζε επαρκώς τομείς που μπορούν να μας φανερώσουν τέτοιες δυσκολίες. Κατά την εφαρμογή του εξετάσαμε τομείς που αφορούν τη νοητική ικανότητα των παιδιών καθώς και γενικότερες δεξιότητες, όπως η πλευρίωση, η ακουστική διάκριση, η οπτική διάκριση και το σχέδιο. Για να μπορούν να αναλυθούν επαρκώς όμως τα παραπάνω στοιχεία και να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, στο βιβλιογραφικό μέρος της εργασίας, αναλύσαμε την ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας, τη γλωσσική και γνωστική ανάπτυξη, τις κλίμακες αξιολόγησης των νηπίων, τα χαρακτηριστικά των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών καθώς και το Τεστ Πρώιμης Ανίχνευσης Δυσλεξίας.