Abstract:
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες είναι ένας όρος που αναφέρεται σε μία ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με δυσκολίες στην ανάγνωση, τη γραφή, τα μαθηματικά, την πρόσκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης και ομιλίας. Τα αίτια μπορεί να είναι σωματικά, ψυχολογικά ή κοινωνικά. Πολλά γενικά χαρακτηριστικά έχουν καταγραφεί σε αυτά τα παιδιά, τα οποία όμως είναι διαφορετικά για το καθένα. Σημαντικό ρόλο στη μάθησή τους παίζει η ικανότητα φωνολογικής ενημερότητας, το οικογενειακό περιβάλλον και η σωστή κατάρτιση των παιδαγωγών. Για τη διάγνωση απαιτείται διεπιστημονική προσέγγιση και χρήση έγκυρων τεστ, όπως ΑΘΗΝΑ τεστ, ΛΑΜΔΑ τεστ, Multimedia Glossa. Η ανάγνωση (κωδικοποίηση) και η γραφή (αποκωδικοποίηση), δεξιότητες αλληλοεξαρτόμενες μεταξύ τους αρχίζουν από τη γέννηση και αναπτύσσονται σταδιακά. Για τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν προταθεί εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας της ανάγνωσης. Η μέθοδος Montessori, οι τεχνικές Fernald, η μέθοδος των Orton – Gillincham, η άμεση διδασκαλία, η ανάκτηση της ανάγνωσης, το πρόγραμμα αναγνωστική επιτυχία.