Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως στόχο τη μελέτη και τη σύγκριση τριών διαφορετικών διαταραχών που αξιολογήθηκαν μέσα στα πλαίσια συνεδριών και στα οποία πραγματοποιήθηκε παρέμβαση. Πιο συγκεκριμένα η εργασία πραγματεύεται τη μελέτη τριών περιπτώσεων παιδιών με διαταραχή , μεταξύ των ηλικιών 6-8 χρονών, με αξιολόγηση μέσω του σταθμισμένου ερωτηματολογίου του Achenbach, και παρέμβαση με τη εφαρμογή μεθόδου. Όσον αφορά τις διαταραχές των παιδιών που διερευνήθηκαν , αυτές ήταν Ήπια Αρθρωτική και Φωνολογική διαταραχή, ΔΕΠ-Υ (Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και/ή Υπερκινητικότητα) και ΔΕΠ-Υ με συννοσηρότητα Μαθησιακών Διαταραχών. Στο πρώτο κομμάτι της εργασίας αναλύονται τα θεωρητικά πλαίσια των διαταραχών, τα διαγνωστικά τους κριτήρια αλλά και οι μέθοδοι παρέμβασης που έχουν θεσπιστεί μέχρι τώρα. Στη συνέχεια διερευνάται η συμβολή των ερωτηματολογίων του Αchenbach στην αξιολόγηση, ενώ παράλληλα εξετάζεται όλο το εγχειρίδιο ως προς τον τρόπο ανάπτυξης και στάθμισης του. Ως μέθοδος παρέμβασης για την ήπια Αρθρωτική- Φωνολογική Διαταραχή και τη ΔΕΠ-Υ (με συννοσηρότητα Μαθησιακών Διαταραχών) χρησιμοποιήθηκε η Πινακωτή 2, η οποία και αναλύεται. Για περαιτέρω αξιολόγηση του περιστατικού με ΔΕΠ-Υ χρησιμοποιήθηκαν τα αποτελέσματα του Αθηνά Τεστ. Το δεύτερο μέρος αποτελείται από την ανάπτυξη των τριών διαφορετικών περιπτώσεων ξεχωριστά, και παρατίθενται οι τρόποι και τα στάδια αξιολόγησης, παρέμβασης και τα αποτελέσματα αυτών. Στο τέλος παρατίθεται ένα συγκριτικό κομμάτι ,μέσω κοινού πρίσματος, στο οποίο δίνεται η δυνατότητα αναθεώρησης των διαφορετικών αποτελεσμάτων τόσο σε επίπεδο αξιολόγησης όσο και παρέμβασης.
The existing senior thesis aims to study and compare three different disorders that have been evaluated in clinical sessions, in which intervention has also taken place. More specifically, this report discusses the cases of three different children with disorders, between the ages of 6-8, that have been evaluated through the ponderable questionnaires of Achenbach and gone under intervention-treatment with the use of a specific method. The disorders that have been studied are: mild Articulation and Phonological Disorder, ADHD (Attention Deficit Hyperactive Disorder) and ADHD with Learning Difficulties in comorbidity. The first part of this paper analyses the theoretical background that frames each disorder, the diagnostic criteria and the methods of treatment that have been used until now. Following this study, the contribution of the Achenbach questionnaires in evaluation is reviewed and at the the same time a detailed analysis on Achenbach’s
Σελ.:4
diagnostic manual is offered. The method that has been used during the treatment sessions of the mild Articulation and Phonological Disorder and ADHD with learning disorders is Πινακωτή 2 (Pinakoti 2). For further evaluation of the ADHD case, the Αθηνά Τεστ (Athena Test) has been used. The second part consists of full, separate reviews of the three disorders. The ways and the stages of evaluation as well as the methods of intervention and their results have been thoroughly developed. Finally, a comparative part is introduced which allows for a reconsideration of the different results both for evaluation and treatment.