Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Η επίδραση της μουσικής σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Μια πειραματική διερεύνηση

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Καρατζά, Ευαγγελία el
dc.contributor.author Φερεντίνου, Στεφανία el
dc.date.accessioned 2014-07-09T07:24:34Z
dc.date.available 2014-07-09T07:24:34Z
dc.date.issued 2014-07-09
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/568
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Μουσική el
dc.subject Παιδιά el
dc.subject Μάθηση el
dc.subject Ανάγνωση el
dc.subject Γραπτός λόγος el
dc.subject Μαθηματικά el
dc.title Η επίδραση της μουσικής σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Μια πειραματική διερεύνηση el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθησιακές δυσκολίες el
heal.classification Μουσικοθεραπεία el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2010
heal.abstract Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. και είναι εμφανείς στη σχολική μαθησιακή διαδικασία. Εξαιτίας του ότι προσεγγίζονται από επιστήμονες διαφορετικών ειδικοτήτων υπάρχουν διαφωνίες αλλά και σύγχυση ως προς την οντότητα και τη φύση των Μαθησιακών Δυσκολιών. Τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες αφορούν τις περιοχές της αντίληψης, της γλώσσας, της μνήμης, της προσοχής και συγκέντρωσης, της μετάγνωσης, της αυτορρύθμισης , των κινήτρων, της συμπεριφοράς, των κοινωνικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής εξέλιξης . Υπάρχουν τριών ειδών Μαθησιακές Δυσκολίες οι οποίες είναι η ειδική μαθησιακή δυσκολία ανάγνωσης (δυσλεξία ), η ειδική μαθησιακή δυσκολία γραφής-γραπτής έκφρασης (δυσορθογραφία-δυσγραφία) και η ειδική μαθησιακή δυσκολία μαθηματικών(δυσαριθμησία ) οι οποίες μπορεί να υπάρχουν όλες μαζί σ’ ένα παιδί ή μία από αυτές. Αναφορικά με την Μουσικοθεραπεία μπορούμε να πούμε ότι είναι επιστήμη, διαπροσωπική σχέση και τέχνη. Η μεθοδολογία της μπορεί να χωριστεί σε δύο μέρη , αυτό της διάγνωσης και απευθύνεται σε ενήλικες, εφήβους και παιδιά, εφαρμόζεται σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο, και σε οποιαδήποτε ψυχοσωματική κατάσταση, όπως και άλλες μορφές ψυχοθεραπείας. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συμβολή της μουσικοθεραπείας σε πολλούς τομεις της ζωής μας όπως η ιατρική ,η εκπαίδευση , η ψυχολογία, ο ανθρώπινος ψυχισμός και η ειδική αγωγή. Από τα αποτελέσματα που προέκυψαν στην έρευνά που πραγματοποιήθηκε σε 14 παιδιά ως πειραματική ομάδα εκ των οποίων 7 παιδιά είχανε μαθησιακές δυσκολίες, δε παρατηρήθηκε κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή των επιδόσεών τους υπό την παρουσία ή την απουσία του μουσικού ερεθίσματος. Οι ελάχιστες ποσοστιαίες μεταβολές που προέκυψαν βάσει των στατιστικών στοιχείων, καταδεικνύουν κάποιες μικρές μεταβολές καλύτερων επιδόσεων με την απουσία της μουσικής. Αυτές οι μεταβολές όμως θα μπορούσαν να ερμηνευτούν ποικιλοτρόπως και δεν μας εξασφαλίζουν ασφαλή συμπεράσματα μέσω της συγκεκριμένης έρευνας διότι δεν συνυπολογίζονται πολλά και βασικά στοιχεία λόγω πολλών παραγόντων. el
heal.advisorName Χριστοδουλίδης, Παύλος el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 186
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics