Abstract:
Οι νοσηλευτικές θεωρίες αποτελούν ένα μεγάλο και σημαντικό κομμάτι στην εκπαίδευση των φοιτητών νοσηλευτικής. Η θέση που έχουν στην εκπαίδευση αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για την ενσωμάτωση τους ή όχι στην μελλοντική επαγγελματική συμπεριφορά των φοιτητών. Επίσης οι χρήση και η κατανόηση των θεωριών μας πληροφορεί για τον βαθμό που έχουν εισχώρηση οι φοιτητές στην νοσηλευτική επιστήμη.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις και οι εμπειρίες των φοιτητών του ΤΕΙ ηπείρου και των εράσμους φοιτητών του πανεπιστημίου εφαρμοσμένων επιστημών του Τάμπερε σχετικά με την χρήση των νοσηλευτικών θεωριών στην κλινική πρακτική κατά την διάρκεια τον προπτυχιακών σπουδών.
Υλικό και μέθοδος: πάρθηκαν συνεντεύξεις σε 4 προπτυχιακούς φοιτητές του ΤΕΙ ηπείρου και 4 συνεντεύξεις από εράσμους φοιτητές νοσηλευτικής του πανεπιστημίου εφαρμοσμένων επιστημών του Τάμπερε.
Για την ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν χρησιμοποιήθηκε αρχικά η κωδικοποίηση, στην συνεχεία η θεματική κατηγοριοποίηση και τέλος η δημιουργία θεματικών ενοτήτων.
Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν τρεις θεματικές κατηγορίες. Η πρώτη αφορά την γνώμη τόσο των φοιτητών του ΤΕΙ ηπείρου όσο και των εράσμους φοιτητών σχετικά με την χρήση των νοσηλευτικών θεωριών. Η δεύτερη θεματική κατηγορία αφορά τις εμπειρίες και των δυο ομάδων σχετικά με την χρήση των νοσηλευτικών θεωριών. Τέλος η τρίτη πρόεκυψε από την σύγκριση των αποτελεσμάτων των δυο ομάδων για την ανάδειξη τυχών διαφορών και ομοιοτήτων.