Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Δημιουργία υλικού για αξιολόγηση και παρέμβαση για τις φωνολογικές διαταραχές. Καλοκαίρι με τα γράμματα

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Λύτρας, Ιωάννης el
dc.date.accessioned 2014-07-03T07:55:31Z
dc.date.available 2014-07-03T07:55:31Z
dc.date.issued 2014-07-03
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/493
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Φωνολογία el
dc.subject Φωνολογικές διαταραχές el
dc.subject Γλωσσική ανάπτυξη el
dc.subject Ηλεκτρονικοί υπολογιστές el
dc.subject Φωνολογική ενημερότητα el
dc.subject Εκπαιδευτικά λογισμικά el
dc.title Δημιουργία υλικού για αξιολόγηση και παρέμβαση για τις φωνολογικές διαταραχές. Καλοκαίρι με τα γράμματα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ελληνική γλώσσα -- Φωνολογία el
heal.classification Γλωσσική κατάκτηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2014
heal.abstract Στα πλαίσια της κλινικής άσκησης και πρακτικής, επιλέχθηκε το συγκεκριμένο θέμα της εργασίας. Η κατασκευή ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, αξιολόγησης και παρέμβασης, για παιδιά της προσχολικής, αλλά και σχολικής ηλικίας, μέχρι και την ηλικία των οχτώ ετών (β’ δημοτικού). Οι πρώτοι ήχοι που παράγει το βρέφος και το βάβισμα αργότερα, αποτελούν το εναρκτήριο για την φωνολογική ανάπτυξη και την ανάπτυξη του γλωσσικού συστήματος. Όμως, αιτίες που προέρχονται από το οικογενειακό ή ευρύτερο περιβάλλον της ζωής του παιδιού, είναι υπεύθυνες να οδηγήσουν σε λανθασμένη ανάπτυξη του φωνολογικού συστήματος. Συνέπεια, η ανάπτυξη ενός λανθασμένου φωνολογικού συστήματος κατά την προσχολική ηλικία και την πιθανή εκδήλωση, μαθησιακών δυσκολιών κατά την έναρξη της σχολικής ηλικίας. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το «Θεωρητικό» μέρος της εργασίας και το «Πρακτικό» μέρος. Στο θεωρητικό μέρος, αναλύονται έννοιες της φωνολογίας, της γλωσσικής ανάπτυξης, καθώς και των μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης, παρουσιάζονται με αναλυτικό τρόπο, οι φωνολογικές διαταραχές που μπορεί να εκδηλώνει ένα παιδί και οι απλοποιήσεις που πραγματοποιούνται κατά την παραγωγή λόγου. Εν συνεχεία, διατυπώνονται οι κύριοι άξονες για την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού λογισμικού. Οι αρχές σχεδιασμού του προγράμματος, ώστε να πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργικότητας και αποδοτικότητας κατά την χρήση του. Το τελευταίο σκέλος του θεωρητικού μέρους, γίνεται αναφορά στη χρησιμότητα των Η/Υ στις φωνολογικές διαταραχές. Πως μπορούν οι Η/Υ να συμβάλλουν στα παιδιά με φωνολογικές διαταραχές, σε ποιους τομείς μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τις τεχνικές που εντάσσουν και με ποιο τρόπο χρησιμοποιούνται. Στο πρακτικό μέρος, πραγματοποιείται πλήρη ανάλυση της δομής, των στόχων, της μεθοδολογίας και του τρόπου λειτουργίας και των ενοτήτων που εμπεριέχονται στο εκπαιδευτικό λογισμικό «Καλοκαίρι με τα Γράμματα». Το λογισμικό «Καλοκαίρι με τα Γράμματα» έχει στόχο την αξιολόγηση και παρέμβαση στις φωνολογικές διαταραχές, από την πρώτη σχολική ηλικία μέχρι και την ηλικία επτά ετών, κατά την ένταξη του παιδιού στη σχολική ηλικία (β’ δημοτικού). Οι τομείς που περιλαμβάνει το πρόγραμμα είναι οι ακόλουθοι: • Εύρεση της πρώτης φωνής της λέξης • Αντιστοιχία κεφαλαίων γραφημάτων με πεζά και το αντίστροφο • Δόμηση λεκτικού συνόλου σε επίπεδο φωνημάτων • Εύρεση των συλλαβών σε αρχική, μέση και τελική θέση• Δημιουργία λεκτικού συνόλου με τη σύνθεση των φωνημάτων • Δημιουργία λεκτικού συνόλου με τη σύνθεση συλλαβών • Αντιστοιχία λέξεων με εικόνες και εικόνων με λέξεις Η χρησιμότητα των Η/Υ κατά την αξιολόγηση και παρέμβαση είναι απεριόριστη και προσφέρει νέες δυνατότητες για την χρήση του από το παιδί, ωστόσο δεν θα πρέπει να αποτελούν την βάση της θεραπείας. Η συμβολή τους πρέπει να υλοποιείται σε συμπληρωματικό και υποστηρικτικό επίπεδο, έχοντας ως γνώμονα την ευχαρίστηση και διασκέδαση του παιδιού, ώστε οι δραστηριότητες να συμβάλλουν στην εξάσκηση της φαντασίας του, καθώς και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης. el
heal.advisorName Δρόσος, Κωνσταντίνος el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Λογοθεραπείας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 78
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics