Abstract:
Η παρούσα εργασία είναι χωρισμένη σε τρεις ενότητες. Η πρώτη ενότητα αναφέρεται στη θεωρία της επικοινωνίας και ειδικότερα της μαζικής επικοινωνίας, προσεγγίζοντας το ζήτημα από την οπτική γωνία του κοινωνιολογικού τρόπου σκέψης και της κριτικής θεωρίας.
Η δεύτερη ενότητα εστιάζει στη θεωρία του εθνικισμού, καθώς και στην προβολή και προώθηση του φαινομένου του εθνικισμού από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη εστιάζεται στη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στην «παράδοση» και τη θρησκεία (ως μορφές ισχυροποίησης του έθνους) και τον εθνικισμό, αλλά και στην ανάλυση των τεχνικών που δομούν επιλεκτικά το εθνικό παρελθόν, ώστε το τελευταίο να εξυπηρετεί τους πολιτικούς προσανατολισμούς του παρόντος.
Η τρίτη ενότητα περιγράφει και αναλύει τις δυο εορταστικές εκπομπές έτσι όπως παρουσιάστηκαν στη μουσικό-χορευτική εκπομπή «Μουσική Παράδοση» από την ΕΡΤ 1. Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της εργασίας αναφέρεται στα συμπεράσματα τα οποία προκύπτουν από την ανάλυση των παραδειγμάτων που παρουσιάστηκαν.