Abstract:
Στόχος της παρούσας πτυχιακή εργασίας είναι η διερένηση του θεατρικού παιχνιδιού και πως μπορεί να υποβοηθήσει την κοινωνικοποίηση και την συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Το θεατρικό παιχνίδι, που τα τελευταία χρόνια είναι πολύ δημοφιλής στην προσχολική αγωγή, είναι μια προσπάθεια προσέγγισης της θεατρικής πράξης μέσα από το παιχνίδι που πάντοτε θα είναι η πιο ζωντανή και οικεία δραστηριότητα για τα παιδιά. Αυτό που προάγει το θεατρικό παιχνίδι δεν είναι το αποτέλεσμα αλλά η βιωματική μάθηση και η δημιουργική έκφραση των παιδιών.
Από τα συμπεράσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης προέκυψε ότι το θεατρικό παιχνίδι είναι μια ευχάριστη και συλλογική δραστηριότητα που μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο μίας κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής και να βοηθήσει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να αποκτήσουν θετική σκέψη, αυτοπεποίθηση, να ελέγχουν τα συναισθήματα και τις παρορμήσεις τους, να σέβονται το εαυτό τους και τους άλλους, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να δημιουργήσουν φιλίες και να συνεργαστούν αποτελεσματικά για την διεξαγωγή ενός κοινού στόχου.