Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Κοινωνικοί και μη κοινωνικοί τύποι συμπεριφοράς παιδιών προσχολικής ηλικίας, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Μιχαλοπούλου, Αγγελική el
dc.contributor.author Μπαγιατζίδου, Σμαράγδα el
dc.contributor.author Πλουμά, Ευγενία el
dc.date.accessioned 2014-09-23T12:08:41Z
dc.date.available 2014-09-23T12:08:41Z
dc.date.issued 2014-09-23
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/4283
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Παιδιά el
dc.subject Συμπεριφορά el
dc.subject Προσχολική ηλικία el
dc.subject Κοινωνικό παιχνίδι el
dc.title Κοινωνικοί και μη κοινωνικοί τύποι συμπεριφοράς παιδιών προσχολικής ηλικίας, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Παιχνίδι el
heal.classification Παιδιά -- Ψυχολογία el
heal.classification Διαταραχές συμπεριφοράς στα παιδιά el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2013
heal.abstract Το παιχνίδι αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την ομαλή εξέλιξη του παιδιού και τη φυσιολογική προσαρμογή του στην ζωή. Για το λόγο αυτό, μια πληθώρα ερευνητών στρέφουν το ενδιαφέρον τους στη διερεύνηση του συγκεκριμένου θέματος. Αρκετοί ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν διάφοροι τύποι συμπεριφοράς που εκδηλώνουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, όπως: α) η επιφυλακτική συμπεριφορά, η οποία δείχνει να αντανακλά κοινωνικό φόβο και ανησυχία σε κοινωνικό πλαίσιο (Coplan et al., 1994b)∙ β) η μοναχική – ενεργητική συμπεριφορά, η οποία έχει συσχετιστεί με την απόρριψη των συνομηλίκων και τα προβλήματα εξωτερίκευσης (όπως είναι η επιθετικότητα) και της ανωριμότητας από τα χρόνια της προσχολικής ηλικίας (Rubin, 1982b)∙ γ) η μοναχική – παθητική συμπεριφορά, η οποία φαίνεται να σχετίζεται με την ικανότητα των παιδιών να βρίσκουν λύση σε προβλήματα, καθώς επίσης και την αποδοχή που έχουν από τους συνομηλίκους τους (Rubin, 1982b)∙ και δ) η βίαιη – επιθετική συμπεριφορά, η οποία φαίνεται να συσχετίζεται με την επιθετικότητα, ιδιαίτερα ανάμεσα σε αγόρια που έχουν απορριφθεί από τους συνομηλίκους (Pellegrini, 1994). Σύμφωνα με τα συμπεράσματα αυτά, η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε με στόχο να διερευνήσει τους κοινωνικούς και μη – κοινωνικούς τύπους συμπεριφοράς των παιδιών προσχολικής ηλικίας σε όλες τις διαστάσεις της. Για την αξιολόγηση των τύπων συμπεριφοράς χρησιμοποιήθηκε το Preschool Play Behavior Scale (PPBS), που συμπληρώθηκε από δύο παιδαγωγούς για 35 παιδιά στις πόλεις της Δράμας και του Πύργου Ηλείας. Ο τύπος της συμπεριφοράς που φαίνεται να χαρακτηρίζει το δείγμα της έρευνάς μας είναι το βίαιο – ακατάστατο παιχνίδι. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνάς μας δείχνουν πως τα παιδιά του δείγματος επιδεικνύουν, κυρίως, βίαιη και επιθετική συμπεριφορά, κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους. el
heal.advisorName Ρέντζου, Κωνσταντίνα el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 120
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics