Abstract:
Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση και υλοποίηση της μεθόδου του Ο. Decroly, ο οποίος ήταν ένας από τους 15 σημαντικότερους παιδαγωγούς και πρωτοπόρος οργανωτής του Νέου και εκσυγχρονισμένου Σχολείου. Ιδρυτής του γνωστού σε όλον τον κόσμο Σχολείου της ERMITAGE, για ομαλά παιδιά. Το παιδαγωγικό του έργο, θέτει το σχολείο στην υπηρεσία του παιδιού και το μεταβάλλει σε «σχολείο της ζωής μέσα από την ζωή». Οι παιδαγωγικές αρχές του και οι μέθοδοι, λαμβάνουν υπόψη τα ενδιαφέροντα των παιδιών και δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη φύση. Βασικό παιδαγωγικό υλικό της μεθόδου του Decroly, αποτελούν οι πίνακες καθώς και τα παιχνίδια που ανταποκρίνονται στις διαφορετικές ανάγκες των παιδιών και ενεργοποιούν την κινητική, αισθητηριακή και διανοητική ανάπτυξη τους. Όμως ο Decroly, υποστηρίζει ότι δεν αρκεί μόνο το περιβάλλον του σχολείου ή το παιδαγωγικό του υλικό, για να προσαρμοστεί το παιδί στις συνθήκες της κοινωνικής του ζωής ˙ εξίσου πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η κληρονομικότητα.