Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και παιδιά προσχολικής ηλικίας

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Τσοπέλα, Παναγιώτα el
dc.date.accessioned 2014-09-22T11:50:56Z
dc.date.available 2014-09-22T11:50:56Z
dc.date.issued 2014-09-22
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/4250
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ηλεκτρονικοί υπολογιστές el
dc.subject Διαδίκτυο el
dc.subject Προσχολική εκπαίδευση el
dc.title Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και παιδιά προσχολικής ηλικίας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Εκπαίδευση, Προσχολική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2012
heal.abstract Θεωρείται πια δεδομένο ότι η εκπαίδευση του παιδιού αρχίζει από πολύ νεαρή ηλικία, συγκεκριμένα από τον παιδικό σταθμό. Η τεχνολογία είναι διασκεδαστική και συγχρόνως εκπαιδευτική για τα παιδιά του παιδικού σταθμού. Τα παιδιά θεωρούν την τεχνολογία σαν ένα μέρος του φυσικού τους περιβάλλοντος. Ένα παιδί δηλαδή 4-6 ετών είναι δυνατόν να γίνει χρηστής Η/Υ, ενώ αντίθετα αρκετοί ενήλικες αντιμετωπίζουν με δυσπιστία και φόβο τη σκέψη και μόνο να χειριστούν Η/Υ. Αυτό συμβαίνει γιατί τα παιδιά σε αντίθεση με τους μεγάλους, δεν έχουν προκατάληψη με τον υπολογιστή. Τα σημερινά παιδιά έχουν το πλεονέκτημα ή το μειονέκτημα να ζουν σ’αυτή την εποχή που αποκαλείται «Εποχή της Ηλεκτρονικής Επανάστασης». Έτσι, αντικρίζουν τον υπολογιστή σαν ένα από τα εποπτικά μέσα που έχουν στη διάθεση τους για παιχνίδι και μάθηση. Επιπλέον η χρήση και η βίωση ηλεκτρονικών υπολογιστών από παιδιά, υποστηρίζεται ότι ευνοούν τις γενικές πνευματικές ικανότητες τους όπως σχεδιασμό, συμπερασμό και αφαίρεση και βελτιώνουν ή επιταχύνουν τη διαδικασία της ανάπτυξης της νοημοσύνης. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν και οι επικριτές, οι οποίοι φοβούνται μήπως η ενασχόληση των παιδιών με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές θα οδηγούσε σε «μηχανοποίηση της σκέψης», σε έναν «μηχανικό της χαρακτήρα» και σε μείωση της κοινωνικής επικοινωνίας ( Ντολιοπούλου Ε. 2005) . Παρακάτω παρατίθεται μια μικρή ανάλυση των κεφαλαίων της εργασίας, ώστε να δοθεί μια μικρή γεύση για το περιεχόμενο του κάθε κεφαλαίου. Όσο αφορά το πρώτο κεφάλαιο, κάνουμε μια ιστορική αναδρομή στον υπολογιστή, πως δηλαδή αντιμετώπιζαν οι παιδαγωγοί τον υπολογιστή παλιά (γιατί χρησιμοποιούσαν διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας) και πως τώρα. Αλλά και ταυτόχρονα θα δούμε πως αντιμετωπίζεται ο υπολογιστής στην ευρωπαϊκή ένωση αλλά και την ελληνική κοινωνία. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναφέρουμε τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή πως μπορεί να βοηθήσει σε διάφορους τομείς ώστε να μπορούν τα παιδιά να τον χειρίζονται καλύτερα αλλά και να κατανοούν τις έννοιες. Σχετικά με το τρίτο κεφάλαιο, αυτό αναφέρεται στο τι μπορούν να μάθουν τα παιδιά από τους υπολογιστές και σε διάφορα εκπαιδευτικά παιχνίδια που υπάρχουν για στον Η/Υ με τα οποία τα παιδιά μπορούν να απασχοληθούν έχοντας την επίβλεψη της βρεφονηπιαγωγού η οποία θα τα βοηθήσει να εξοικειωθούν μαζί με τον Η/Υ. Σημαντικό κομμάτι αυτού του κεφαλαίου είναι η εκπαιδευτική πλευρά του διαδικτύου και οι δραστηριότητες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά. Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο πραγματεύεται τις ωφέλειες που μπορεί να έχει η χρήση ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή από τα παιδιά αλλά και οι κίνδυνοι που ενδεχομένως να υπάρχουν. Επίσης προτείνονται κάποια μέτρα ώστε να υπάρχει κάποια πρόληψη για την προστασία των μικρών παιδιών από τη χρήση του Η/Υ αλλά κυρίως και για την υγεία τους. Ακόμη γίνεται λόγος για το αν οι παιδαγωγοί είναι και οι ίδιοι προετοιμασμένοι ώστε να δείξουν τη χρήση του Η/Υ στα παιδιά και κατά πόσο θετική ή όχι είναι η στάση τους απέναντι στους Η/Υ. el
heal.advisorName Κανελλοπούλου, Ελένη el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας, Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 49
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics