Abstract:
Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη, το θεωρητικό και το ερευνητικό. Στο θεωρητικό μέρος αναπτύξαμε την έννοια της αυθεντίας, σε όλες τις πτυχές της και δώσαμε μεγαλύτερη έμφαση στην παιδαγωγική αυθεντία. Αναλύσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν γονείς και παιδαγωγοί στον τομέα της συνεργασίας καθώς και την οπτική των δύο πλευρών στο θέμα αυτό. Τέλος, επισημαίνουμε πως το «κλειδί» για την επίλυση όλων των προβλημάτων τους είναι η επικοινωνία.
Στο δεύτερο μέρος παραθέτουμε την έρευνά μας που έλαβε χώρα στους παιδικούς σταθμούς που πραγματοποιήσαμε την πρακτική μας άσκηση. Τα ερευνητικά αποτελέσματα αναλύονται στο 4ο κεφάλαιο της εργασίας και τέλος, μέσα από την έρευνά μας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς αναγνωρίζουν την αυθεντία της παιδαγωγού αλλά την αποδέχονται εν μέρει αφού θέλουν να συμμετέχουν και οι ίδιοι ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε ό,τι αφορά το κομμάτι της συνεργασίας, συμπεράναμε ότι, ενώ φαινομενικά οι παιδαγωγοί επιθυμούν τη συνεργασία με τους γονείς, στην πράξη η συνεργασία αυτή δεν πραγματοποιείται.