Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται την έννοια της βαρηκοΐας-κώφωσης καθώς
και πολλές πτυχές της, που αφορούν τη διάγνωση και την παρέμβαση. Αναλυτικότερα, στο
πρώτο κεφάλαιο, περιγράφεται σε βάθος η ανατομία του οργάνου της ακοής, του ωτός,
καθώς και η φυσιολογία του. Στο δεύτερο κεφάλαιο, εξετάζεται ο ορισμός, οι βαθμοί και
οι διάφοροι τύποι της βαρηκοΐας. Το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στην διάγνωση, αναλύοντας
τις σύγχρονες μεθόδους της ακοολογίας μέσα από την τονική, αντικειμενική, ομιλητική
και παιδική ακοομετρία. Έπειτα, στο τέταρτο κεφάλαιο, γίνεται λόγος για την
αντιμετώπιση βαρηκοΐας με συστήματα ενίσχυσης ήχου, όπως τα ακουστικά βαρηκοΐας
και τα κοχλιακά εμφυτεύματα. Το πέμπτο κεφάλαιο εμβαθύνει στην παρέμβαση,
μελετώντας μεθόδους παρέμβασης στον προφορικό λόγο και αναγνωρισμένα συστήματα
επικοινωνίας για το βαρήκοο-κωφό άτομο. Το έκτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας
επικεντρώνεται στο ρόλο του λογοθεραπευτή και τη λογοθεραπευτική παρέμβαση σε
παιδιά και εφήβους
The present dissertation deals with the concept of hearing loss and deafness as well as many
aspects of it, related to diagnosis and intervention. In more detail, in the first chapter, the
anatomy of the hearing organ, the ear, as well as its physiology are described in depth. In
the second chapter, the definition, degrees and different types of hearing loss are examined.
The third chapter focuses on diagnosis, analyzing modern methods of ecology through
tonal, objective, speech and pediatric audiometry. Then, in the fourth chapter, we talk about
the treatment of hearing loss with sound amplification systems, such as hearing aids and
cochlear implants. The fifth chapter deepens the intervention, studying methods of
intervention in oral speech and recognized communication systems for the hearing
impaired-deaf person. The sixth and final chapter of the work focuses on the role of speech
therapist and speech therapy intervention in children and adolescents.