Η Παρούσα εργασία αναλύει τις Αγχώδεις Διαταραχές, ως ψυχιατρική
διαταραχή της παιδικής και εφηβικής ηλικίας και εξετάζει την συννοσηρότητα τους με
άλλες Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές και διαταραχές της ομιλίας.
Στο πρώτο κεφάλαιο, αναφέρονται στοιχεία σχετικά με τον ορισμό του άγχους
και των Αγχωδών διαταραχών, μερικά ιστορικά στοιχεία και εξετάζονται οι
αιτιολογικοί παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των
διαταραχών.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια εκτενής ανάλυση των Αγχωδών διαταραχών.
Γίνεται αναφορά στους ορισμούς της εκάστοτε αγχώδους διαταραχής και αναλύονται
τα χαρακτηριστικά τους, καθώς και οι επιπτώσεις, που έχουν στην λειτουργικότητα του
παιδιού. Επιπλέον, καταγράφονται στοιχεία σχετικά με τον επιπολασμό και την
συχνότητα της κάθε διαταραχής άγχους .
Στο τρίτο κεφάλαιο, εξετάζονται οι Θεραπευτικές προσεγγίσεις, που
εφαρμόζονται και είναι αποτελεσματικές στην παρέμβαση των Αγχωδών διαταραχών.
Σε πρώτο στάδιο, γίνεται μια σύντομη περιγραφή των αιτιών, που εμποδίζουν τα παιδιά
και τους εφήβους να λάβουν θεραπεία. Στην συνέχεια, αναλύονται οι θεραπευτικές
μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων που
συνοδεύουν τις διαταραχές άγχους.
Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο εστιάζει στη συννοσηρότητα των Αγχωδών
διαταραχών με τις Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές που παρουσιάζονται στην παιδική
και εφηβική ηλικία. Στην αρχή, εξετάζονται οι ορισμοί και τα χαρακτηριστικά της κάθε
νευροαναπτυξιακής διαταραχής και το κεφάλαιο κλείνει με την μελέτη των συνοδών
αγχωδών διαταραχών που μπορεί να εντοπίζονται σ’ αυτές και τις επιπτώσεις τους σε
σημαντικούς τομείς της ζωής του ατόμου.
The present essay analyzes Anxiety Disorders as a psychiatric disorder of
childhood and adolescence and examines their comorbidity with other
Neurodevelopmental Disorders and speech disorders.
In the first chapter, there are facts about the definition of anxiety and anxiety
disorders, some historical facts and the etiological factors that play an important role in
the development of the disorders.
In the second chapter, there is an extensive analysis of anxiety disorders.
Reference is made to the definitions of each anxiety disorder and some of their
characteristics are analyzed, as well as the effects they have on the child's functioning.
In addition, data are recorded on the prevalence and frequency of each anxiety disorder.
In the third chapter, the Therapeutic approaches, which are applied and are
effective in the intervention of anxiety disorders, are examined. At first, a brief
description is made of the causes that prevent children and adolescents from receiving
treatment. Then, there is an analysis of the therapeutic methods which are used to treat
the symptoms accompanying anxiety disorders.
Finally, in the fourth chapter, we focus on the comorbidity of anxiety disorders
with Neurodevelopmental Disorders, presented in childhood and adolescence. At the
beginning, the definitions and characteristics of each neurodevelopmental disorder are
examined, and the chapter closes with a study of the accompanying anxiety disorders
that may be found in them and their effects on important areas of the person's life.