Στόχος της συγκεκριμένης εργασίας είναι να καταδείξει με σαφή και τεκμηριωμένο τρόπο πως
εξελίχθηκε η Κρητική δισκογραφία σε συνάρτηση με συγκεκριμένους παράγοντες όπως: τρόπος
υλοποίησης καταγραφής, τόπος, συντελεστές, τεχνογνωσία, μέσα και σχεδιασμός ηχογράφησης.
Επιλέγεται να καταδειχθούν όλες αυτές οι ιδιαίτερες και συγκεκριμένες πτυχές του στόχου, μέσα
από μια προσωπικότητα που δεν ήταν τυχαία. Σκοπός είναι να αναδειχθεί και να αποδειχτεί
μέσα από την πορεία της εργασίας, αλλά και από τα βιογραφικά του στοιχεία πως ο Μανώλης
Κακλής ήταν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος κατά τις συγκεκριμένες δεκαετίες στις οποίες
εστιάζει η παρούσα εργασία, όλων εκείνων των δημιουργών που κινούσαν τις εξελίξεις
δισκογραφικά. Επίσης, διαπιστώνεται μέσα από τα στοιχεία της έρευνας και κατά συνέπεια της
εν λόγω εργασίας πως οι μεγαλύτεροι δημιουργοί-συνθέτες των συγκεκριμένων δεκαετιών και
όχι μόνο, αυτοί των οποίων η μουσική παρακαταθήκη πλέον θεωρείται μέρος της μουσικής
παράδοσης της Κρήτης, έγραφαν και δημιουργούσαν μουσική για να τραγουδηθεί από τον
Μανώλη Κακλή. Παράλληλα γίνεται αναφορά στις αλλαγές και τις καινοτομίες που ο ίδιος
δρομολόγησε σε ότι αφορά το τραγούδισμα σε σχέση με την μελωδική γραμμή ενός μουσικού
έργου. Μελετάται, τέλος, η σχέση του Κακλή με το ριζίτικο τραγούδι και εξηγείται τι είναι το
συγκεκριμένο μουσικό είδος.
Προκειμένου να επιτευχθούν τα παραπάνω, η εργασία διακρίνεται σε δυο μέρη: το θεωρητικό
και το ερευνητικό. Στο μεν θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση των
σημείων με τα οποία δομείται η εργασία και των βιογραφικών στοιχείων του Μανώλη Κακλή,
ενώ στο ερευνητικό, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις που
έδωσαν οι συμμετέχοντες στην έρευνα σχετικά με το έργο του Κακλή. Το κυριότερο, ίσως,
συμπέρασμα της εργασίας αποτελεί η διαπίστωση της σημασίας που είχε το έργο του Κακλή για
την κρητική μουσική παράδοση γενικά και το ριζίτικο τραγούδι ειδικά.
The aim of this essay is to demonstrate with a clear and documented way how the Cretan
discography evolved in relation to specific factors such as: way of implementation of recording,
place, contributors, know-how, means and recording design. It is chosen to demonstrate all these
particular and specific aspects of the goal, through a personality that was not accidental. The aim
is to highlight and prove through the course of the work, but also from his biographical data that
Manolis Kaklis was the focus of interest during the specific decades in which the present work
focuses, of all those creators who were moving the developments discography. It is also
established through the data of the research and consequently of this work that the greatest
creators-composers of these decades and not only, those whose musical heritage is now
considered part of the musical tradition of Crete, wrote and created music to be sung by Manolis
Kaklis. At the same time, reference is made to the changes and innovations that he initiated in
terms of singing in relation to the melodic line of a musical work. Finally, kaklis' relationship
with rizitiko song is studied and it is explained what this particular musical genre is. In order to
achieve the above, the work is divided into two parts: the theoretical and the research. In the
theoretical part, the bibliographic review of the points with which he will deal with the work and
the biographical data of Manolis Kaklis is presented, while in the research, the results obtained
from the answers given by the participants in the research regarding Kaklis' work are presented.
Perhaps the main conclusion of the work is the realization of the importance of Kaklis' work for
the Cretan musical tradition in general and the rizitiko song in particular.