Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελωδική και αρμονική
ανάλυση των Εισαγωγών του Μανώλη Χιώτη. Κύριος στόχος είναι η ανάδειξη των
καινοτομιών που εισήγαγε ο Μανώλης Χιώτης, τόσο παικτικά όσο και συνθετικά,
χρησιμοποιώντας ένα πιο εκσυγχρονισμένο μοντέλο, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές
δομές. Μέσα από τις καταγραφές των Εισαγωγών, χρησιμοποιώντας ηχογραφήσεις από
όλη την χρονική περίοδο (1938-1970), παρατηρούμε μια νέα αντίληψη για την
διαχείριση στην ρυθμική, την μελωδική και την αρμονική ανάπτυξη, εντός του
πλαισίου των λαϊκών δρόμων, συνδυάζοντας λαϊκές μουσικές παραδόσεις. Τα
ερωτήματα που καλείται αυτή η έρευνα να απαντήσει είναι :
1) Χρησιμοποιεί συγκεκριμένες ρυθμικές φράσεις που επαναλαμβάνονται στις
Εισαγωγές του (rhythmic patterns);
2) Έχει επιρροές το συνθετικό-παικτικό έργο του συνθέτη από κεντροευρωπαϊκές
λαϊκές μουσικές (Gypsy Jazz, Jazz Swing, Mambo κλπ.);
3) Είναι αναγνωρίσιμο το παίξιμο και η σύνθεση του Χιώτη;
4) Συνδέεται η μελωδική πορεία με την αρμονία;
5) Επαναλαμβάνει συγκεκριμένες τεχνικές σαν εργαλεία για την δομή των
Εισαγωγών του (π.χ. ελλιπές μέτρο, τονισμός στην άρση, αναλύσεις αρπισμάτων
κλπ.);
6) Χρησιμοποιεί το στοιχείο της μίμησης;
The subject of this dissertation is the melodic and harmonic analysis of the
Introductions of Manolis Chiotis. The main goal is to highlight the innovations
introduced by Manolis Chiotis, both playful and synthetic, using a more modernized
model, going beyond the traditional structures. Through the recordings of the
Introductions, using recordings from the entire period (1938-1970), we observe a new
concept for management in rhythmic, melodic and harmonious development, within the
context of folk streets, combining folk musical traditions. The questions that this
research is asked to answer are:
1) Does he use specific rhythmic phrases that are repeated in his Introductions
(rhythmic patterns)?
2) Is the composer-play of the composer influenced by Central European folk
music (Gypsy Jazz, Jazz Swing, Mambo etc.)?
3) Is the playing and composition of Chiotis recognizable?
4) Is the melodic course connected with harmony?
5) Does it repeat specific techniques as tools for the structure of its Introductions
(e.g. incomplete measure, emphasis on lifting, analysis of harps etc.)?
6) Does he use the element of imitation?
Key-words: Introductions, Analysis, Harmony, Morphology/Structure, Patterns,
Imitation, Stylistic identification, Manolis Chiotis.