Η παρούσα πτυχιακή εργασία αφορά την ανάπτυξη και τα εργαλεία στρατηγικού σχεδιασμού τα
οποία χρησιμοποιούνται σε μία επιχείρηση και επικεντρώνεται στον κλάδο των ξενοδοχείων στην
Ελλάδα. Σκοπός της είναι η κατανόηση του στρατηγικού μάρκετινγκ και οι αναλύσεις που
χρησιμοποιούνται προκειμένου να εμβαθύνουν περισσότερο στο εσωτερικό και εξωτερικό
περιβάλλον μίας επιχείρησης. Συγκεκριμένα, το πρώτο κεφάλαιο περιλαμβάνει εισαγωγικά
κομμάτια που αφορούν τις εξελίξεις στον ξενοδοχειακό κλάδο. Στην συνέχεια, στα επόμενα
κεφάλαια αναλύεται εκτενώς το εξωτερικό περιβάλλον που περιλαμβάνει το οικονομικό,
κοινωνικό, πολιτικό και τεχνολογικό περιβάλλον και έπειτα αναφέρονται οι εξελίξεις στο
δημογραφικό προφίλ της χώρας αλλά και οι εξελίξεις της χώρας σε διεθνές επίπεδο. Τέλος, γίνεται
αναφορά σε ένα ακόμα σημαντικό εργαλείο στρατηγικής όπου περιγράφονται οι δυνάμεις, οι
αδυναμίες, οι ευκαιρίες και οι απειλές που μπορεί να συναντήσει μία επιχείρηση και καταλήγουμε
στην στρατηγική επιλογής με βάση το στρατηγικό μάνατζμεντ.
This thesis refers to the development and strategic planning tools that are used in a business and
focuses on the hotel industry in Greece. Its purpose is to understand the strategic marketing and
analytics used to deepen the internal and external environment of a business. Specifically, the first
chapter includes introductory parts that related to the developments in the hotel industry. Then, in
the following chapters, describes the external environment, which includes the economic, social,
political and technological environment, and then the developments in the demographic profile of
the country and the developments of the country at international level are reported. Finally, the
thesis refers to another important strategy tool which describes the strengths, weaknesses,
opportunities and threats that a company may encounter and based on that the business chooses
their management strategy.