Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Ο ρόλος της οικογένειας Γεροδήμου στην μουσική παράδοση του Συρράκου.

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Μπέλλος, Ιωάννης el
dc.date.accessioned 2021-11-22T08:23:54Z
dc.date.available 2021-11-22T08:23:54Z
dc.date.issued 2021-11-22
dc.identifier.uri https://apothetirio.lib.uoi.gr/xmlui/handle/123456789/13141
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Συρράκο el
dc.subject Γεροδήμος el
dc.subject Ταυτότητα el
dc.subject Νεοδημοτικό el
dc.title Ο ρόλος της οικογένειας Γεροδήμου στην μουσική παράδοση του Συρράκου. el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Παράδοση el
heal.identifier.secondary Πτυχιακή εργασία
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2021
heal.bibliographicCitation Μπέλλος, Ι., 2021. Ο ρόλος της οικογένειας Γεροδήμου στην μουσική παράδοση του Συρράκου. Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής. el
heal.abstract Η παρούσα πτυχιακή εργασία ξεκινά με αναφορά στην γεωγραφική τοποθεσία του Συρράκου, η οποία παίζει μείζονα ρόλο στη διαμόρφωση της μουσικής του ταυτότητας. Θα αναφερθούμε επίσης στην προέλευση της ονομασίας του χωριού. Στη συνέχεια παρατίθενται κάποια ενδεικτικά ιστορικά στοιχεία της Ηπείρου και της Θεσσαλίας, και γίνεται μια αναδρομή στην ιστορία Συρράκου από τον 18ο αιώνα έως και σήμερα. Επιπλέον, στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρονται οι Βλάχοι του 18ου αιώνα και δίδονται κάποιες πληροφορίες για τις συνθήκες και τους παράγοντες ανάπτυξης των Βλάχων του Συρράκου. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τη μεθοδολογία, όπου οριοθετούνται οι έννοιες «πανηγύρι», «ταυτότητα», «παράδοση», «δημοτικό», «νεοδημοτικό», οι οποίες συμβάλλουν στην κατανόηση της παρούσας πτυχιακής έρευνας. Έπειτα, στο τρίτο κεφάλαιο της εργασίας αναφέρονται στοιχεία που αφορούν την μουσική των Τζουμέρκων, του Συρράκου, την μουσική οικογένεια των Γεροδημαίων και το τοπικό μουσικό και χορευτικό ρεπερτόριο του Συρράκου. Στην συνέχεια παρατίθενται πίνακες στους οποίους βασίστηκε η έρευνα του τρίτου κεφαλαίου. Στο τελευταίο κεφάλαιο η έρευνα εστιάζει στην ανάλυση του τραγουδιού: «Με μάραναν οι όμορφες», η οποία βασίζεται σε τέσσερεις διαφορετικές εκτελέσεις. Στο τέλος, η εργασία κλείνει με μία σειρά συμπερασμάτων και παρατηρήσεων, που προκύπτουν από τις αναλύσεις, που περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο έπαιζε η οικογένεια των Γεροδημαίων στο Συρράκο και πόσο αυτή συνέβαλε στην μουσική παράδοση του Συρράκου. Στόχος είναι να προσδιοριστεί αν η μουσική του Συρράκου επηρεάστηκε και συνεχίζει να επηρεάζεται από την εξέλιξη της εποχής και συγκεκριμένα από στοιχεία του λεγόμενου «νεοδημοτικού» ή αν οι συμμετέχοντες «κάτοικοι» προσπαθούν να διατηρήσουν αυτό που οι ίδιοι αποκαλούν παράδοση του τόπου τους. el
heal.abstract The dissertation begins with the reference to the geographical location of the imposing Syrrako, which plays a major role as well as the way of origin of the name of the village. Then, a small reference is given to the history of Epirus and Thessaly as well as a historical retrospective of Syrrako from the 18th century until today. In addition, in the first chapter, the Vlachs of the 18th century are mentioned and some information is given about the conditions and the factors of development of the vlachs of Syrrako. In the second chapter the concepts festival, identity, tradition, folk neo-municipal are clarified, which contribute to the understanding of the dissertation research. Then, in the main part of the work, there are elements related to the music of Tzoumerka, Syrrako and the music of the Gerodimos family. Also, in this chapter the analysis of the song “Me maranan oi omorfes” is done, in four different performances. In the end, the work closes with a series of conclusions and observations that emerge from the analyzes, which describe the way in which the Gerodimos family played in Syrrako and how much they contributed to the musical tradition of the village. The main goal, is to determine by the evolution of the time, or the participants try to maintain, what they say the tradition of their place. el
heal.advisorName Κοκκώνης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κούνας, Σπήλιος el
heal.committeeMemberName Σκουλίδας, Ηλίας el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 83
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics