Η παρούσα εργασία πραγματεύεται και αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά της γυναικείας επιχειρηματικότητας στην περιφερειακή ενότητα Άρτας. Διερευνώνται τα κίνητρα που οδήγησαν τις γυναίκες να ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις, ο ρόλος των φορέων καθώς και τα σημαντικότερα προβλήματα και τα εμπόδια που αντιμετωπίζει η γυναικεία επιχειρηματικότητα στην περιοχή. Η πρωτοτυπία της έρευνας έγκειται στο γεγονός ότι για πρώτη φορά συγκεκριμενοποιούνται οι αιτίες (κοινωνικό προφίλ) που οδηγούν σε συγκεκριμένα επιχειρηματικά μοτίβα. Επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα που υλοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου στην ιστοσελίδα της Google Forms και σε έντυπη μορφή. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν συνολικά 130 γυναίκες που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στο Νομό Άρτας. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι γυναίκες ακολουθούν την οικογενειακή επιχείρηση, χρηματοδότηση αντλούν από την οικογένεια, τις βοηθάει η δικτύωση και εμπόδιο συνιστά η γραφειοκρατία και το άγχος του αποτελέσματος. Τα δημογραφικά στοιχεία προσδιορίζουν το εκάστοτε επιχειρηματικό προφίλ. Απαραίτητη κρίνεται η υποστήριξη και αποδοχή της επιχειρηματικότητας των γυναικών στην κοινωνία. Η συγκεκριμένη έρευνα θα μπορούσε να είναι το έναυσμα για αντίστοιχες έρευνες σε ολόκληρη την Ελλάδα.
This paper deals with and highlights the characteristics of women entrepreneurship in the regional unit of Arta. The motivations that led women to get involved in business, the role of institutions as well as the most important problems and obstacles faced by women entrepreneurship in the region are investigated. The originality of the research lies in the fact that for the first time the causes (social profile) that lead to specific business motifs are specified. The quantitative research was carried out using a questionnaire on the Google Forms website and in printed form. A sample of the research was a total of 130 women who are active in business in the Prefecture of Arta. The analysis of the results showed that women follow the family business, they receive funding from the family, networking helps them and bureaucracy and the stress of the result are an obstacle. Demographics determine the respective business profile. It is necessary to support and accept women's entrepreneurship in society. This research could be the trigger for similar research throughout Greece.