The influence of advertised products on the eating habits of preschool age children
Abstract:
Οι διατροφικές συνήθειες και προτιμήσεις διαμορφώνονται σε μεγάλο βαθμό κατά την παιδική ηλικία, συμβάλλοντας στην καλή υγεία του ατόμου καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Η σωστή διατροφή βοηθάει τα παιδιάνα μην έρχονται αντιμέτωπα με τις διατροφικές διαταραχές και κυρίως με την παχυσαρκία που είναι ένα συχνό φαινόμενο. Ακόμα έχει παρατηρηθεί ότι όσοι τρέφονται υγιεινά έχουν καλύτερησωματική,νοητικήαλλά και ψυχολογική υγεία. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τους κυριότερους παράγοντεςπου επιδρούν στην ανάπτυξη σωστών διατροφικών συνηθειών κατά την παιδική ηλικία, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο που επηρεάζουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και συγκεκριμένα η διαφήμιση τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών.Ένας από τους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζει τη διατροφή των παιδιών είναι η τηλεόραση. Η τηλεόραση έχει εισβάλλει στην καθημερινότητα μας. Έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια φανερώνουν ότι τα παιδιά προσχολικής ηλικίας σπαταλούν πάνωαπό 4 ώρες ημερησίως μπροστά από μια οθόνη τηλεόρασης, παρόλο που αυτό επιβαρύνει την υγεία του παιδιού. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα μολονότι σε αυτές τις ηλικίες η έκθεση θα έπρεπε να είναι μηδενική.Εκτός από την τηλεόραση,όμως,σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διατροφή του παιδιού είναι η οικογένεια αλλά και το σχολείο. Πρόκειται για δυο αλληλοσυμπληρωμένους θεσμούς, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να αποκτήσει μια υγιή και ισορροπημένη διατροφή, με την εμπέδωση διατροφικών συνήθειών που θα το συντροφεύουν μέχρι την ενήλικη ζωή του.
Citation:
Καραδήμου, Π. & Νταή, Κ., 2020. Η επιρροή των διαφημιζόμενων προϊόντων στις διατροφικές συνήθειες παιδιών προσχολικής ηλικίας. Πτυχιακή εργασία. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία.