Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Η γυναίκα στους στίχους του ρεμπέτικου. Τα τραγούδια της Ρίτας Αμπατζή.

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Αγγελοπούλου, Μαρία-Ελένη el
dc.date.accessioned 2020-12-11T08:23:48Z
dc.date.available 2020-12-11T08:23:48Z
dc.date.issued 2020-12-11
dc.identifier.uri https://apothetirio.lib.uoi.gr/xmlui/handle/123456789/11930
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ρεμπέτικο, Γυναίκα, Φεμινισμός el
dc.title Η γυναίκα στους στίχους του ρεμπέτικου. Τα τραγούδια της Ρίτας Αμπατζή. el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ρεμπέτικο el
heal.identifier.secondary Πτυχιακή Εργασία
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2020-12
heal.bibliographicCitation Αγγελοπούλου, Μ. 2020. Η γυναίκα στους στίχους του ρεμπέτικου τα τραγούδια της Ρίτας Αμπατζή.Πτυχιακή εργασία. Άρτα: Τ.Ε.Ι. Ηπείρου. Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών. Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής. el
heal.abstract Μετά το 1930, η γυναικεία χειραφέτηση κερδίζει έδαφος. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η Ρίτα Αμπατζή, μετά την εγκατάστασή της από στην Σμύρνη στην Ελλάδα. Προωθεί νέα πρότυπα για την εποχή, καθώς γράφει στίχους, ενώ η φωνή της δεν έχει το ελαφρύ ηχόχρωμα που συνηθίζονταν και η έκτασή της είναι χαμηλή για τα ως τότε δεδομένα. Το γεγονός ότι προέρχεται από ένα κοσμοπολίτικο περιβάλλον, καθώς και το ότι αποκτά τη δυνατότητα να ακούγεται σε ευρύ κοινό, βοηθά στο να προωθήσει μέσα από τα κομμάτια που ερμηνεύει μια ανεξάρτητη εικόνα για τις γυναίκες. Οι βασικοί στιχουργοί των οποίων υπήρξε μούσα προέρχονταν από τη Σμύρνη και την Κωνσταντινούπολη. Παράλληλα οι καλλιτεχνικοί διευθυντές των εταιριών Columbia και His Masters Voice όπου κατά κύριο λόγο ηχογράφησε ήταν κοσμοπολίτες μουσικοί, ανοιχτοί στις σύγχρονες αντιλήψεις. Άλλωστε το ρεμπέτικο δημιουργήθηκε από αντισυμβατικούς μουσικούς που απωθούνται από τον καθωσπρεπισμό. Στην παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε μια ποιοτική έρευνα η οποία ανέδειξε πως μέσα στην συγκεκριμένη ιστορική και καλλιτεχνική συγκυρία επαναπροσδιορίζεται ο ρόλος της γυναίκας. Συγκεκριμένα, τα τραγούδια που προήλθαν από τις ηχογραφήσεις των 111 ρεμπέτικων που φωνογράφησε η Αμπατζή κατά τα έτη 1932-1938 χωρίστηκαν σε 7 κατηγορίες. Από αυτά τα κομμάτια, τα 72 απεικονίζουνν με πρωτότυπο τρόπο τον ιδιαίτερο ρόλο της γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία, είτε ως μάνα που διαφεντεύει την οικογένειά της, είτε ως ελκυστική χήρα, είτε ως εργαζόμενη, είτε ως ανεξάρτητη γυναίκα που διασκεδάζει και διεκδικεί ερωτικούς συντρόφους. el
heal.advisorName Ζουμπούλη, Μαρία el
heal.committeeMemberName Κοκκώνης, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Ορδουλίδης, Νικόλαος el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Καλλιτεχνικών Σπουδών, Τμήμα Λαϊκής & Παραδοσιακής Μουσικής el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 96
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics